زیرساخت‌های گلزار شهدای کرمان برای برگزاری دهه مقاومت فراهم است
کد خبر: 4108590
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
استاندار کرمان:

زیرساخت‌های گلزار شهدای کرمان برای برگزاری دهه مقاومت فراهم است

استاندار کرمان با بیان اینکه خدمات زیربنایی در گلزار شهدای کرمان انجام شده و در حال حاضر از نظر زیرساختی مشکلی وجود ندارد، گفت: تلاش می‌کنیم برنامه‌های دهه مقاومت را به بهترین وجه برگزار کنیم.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان عصر امروز، ۲۹ آذرماه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه بیان کرد: با توجه به فروکش کردن کرونا امسال پیش‌بینی می‌شود حجم زائران بیشتری در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کرمان حضور داشته باشند بنابراین وظیفه داریم زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مفصلی برای مراسم سالگرد برنامه‌ریزی شده که به زودی توسط دستگاه‌های مربوطه اعلام می‌شود، افزود: اقدامات زیرساختی در حال پیگیری و استانداری پشتیبان تمام اقدامات در حال انجام است.

فداکار با بیان اینکه خدمات زیربنایی در گلزار شهدای کرمان از جمله تأمین آب، برق، گاز، فیبر نوری و... انجام شده و در حال حاضر از نظر زیرساختی مشکلی وجود ندارد، گفت: یکی از مسائل گلزار شهدای کرمان و مجموعه پردیسان قائم(عج) ترافیک و دسترسی به مزار بود که در روزهای عادی تعطیل نیز ترافیک بالایی دارد لذا در حوزه عمرانی با همکاری شهرداری اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم برنامه‌های دهه مقاومت را به بهترین وجه برگزار کنیم. خبرنگاران و رسانه‌ها نیز با اطلاع‌رسانی آماده‌سازی اجتماعی را انجام دهند و مردم را برای همکاری و پذیرایی از زائران در ایام سالگرد پای کار آورند.

فداکار استفاده از فرصت ایام سالگرد برای رونق گردشگری در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: خدمات دهی اماکن گردشگری کرمان در دهه مقاومت ادامه دارد. همچنین با توجه به حجم بالای زائران و تکمیل ظرفیت هتل‌ها و اقامتگاه‌های کرمان در آن ایام باید از ظرفیت مردمی برای اسکان زائران استفاده کرد.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: آماده پذیرش انتقادات و پیشنهادات هستم؛ توقع جریانات سیاسی متفاوت است اما من آدم هیچ جناح سیاسی نیستم و وظیفه خود را خدمت به مردم می‌‌دانم و از شنیدن انتقادات ابایی ندارم.

وی با اشاره اتفاقات اخیر کشور و بیان اینکه عموم فریب خوردگان استان کرمان آزاد شدند و تعداد کمی از آنها عامل دشمن بودند، افزود: هیچ‌ یک از مسئولان استان به دنبال انتقام‌ نیستند و باید به فریب خوردگان کمک کنیم.

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این نشست به ارائه توضیحاتی درباره مهار سنگ بزرگی که در کوه‌های مشرف به گلزار شهدای کرمان وجود داشت پرداخت و گفت: خطر سقوط این سنگ نا ایمن ۵۰ تُنی، گلزار شهدای کرمان و مناطق پایین دست آن را تهدید می‌کرد که با اقدامات تخصصی این سنگ خرد و به پایین منتقل شد.

وی به طرح جامع گلزار شهدای کرمان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به دیدگاه‌های متفاوت و نزدیک بودن مراسم سالگرد شهید سلیمانی این طرح امسال اجرا نشد و اقدامات عمرانی محدود به گلزار شهدای کرمان شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: تصویب طرح ترافیکی، ایجاد ۲ برج نوری، نصب علائم ترافیکی، یک طرفه شدن بعضی مسیرها، برق رسانی به بعضی نقاط گلزار، تأمین آب(نصب یک منبع ۳۰ هزار لیتری)، استقرار ۱۰ عدد کانکس، افزایش سرویس‌های بهداشتی، گاز رسانی، احداث دو حمام برای زائران، اقدامات زیرسازی پارکینگ و... از جمله اقدامات انجام شده در گلزار شهدای کرمان است.

 

 

انتهای پیام
captcha