مظلومیت استان ایلام طی دفاع مقدس در آثار هنری به نمایش گذاشته شود
کد خبر: 4108913
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲

مظلومیت استان ایلام طی دفاع مقدس در آثار هنری به نمایش گذاشته شود

علی اکبر بسطامی، نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بازدید و با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت‌وگو کرد.

دیدار بسطامی نماینده مردم ایلام با هوشمند مدیر کل فرهنگ وارشادبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر بسطامی، نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در دیدار با هوشمند،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این‌که کار فرهنگی و هنری از عهده هر کسی بر نمی‌آید و هر اثری که آمیخته با مفاهیم فرهنگی باشد ماندگار است، تاکید کرد: پیشینیان و بزرگان ما در استان ایلام با تمسک به فرهنگ شیعی بسیاری از مسائل و مشکلات را پشت سر می‌گذاشتند، در حقیقت هرچقدر که جامعه فرهنگی ما از آن‌ها الگو بگیرد می‌توانند آثار ماندگاری خلق کنند.


وی اظهار کرد: خوشبختانه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان ایلام پیوسته در راستای ترویج فرهنگ قرآن و فرهنگ ایثار و شهادت بدون هیچ چشم‌داشتی و با کمترین امکانات مشغول به فعالیت بوده و هستند و همیشه هم افتخارآفرین بوده‌اند.

بسطامی با اشاره به دیدار اعضای کنگره سه هزار شهید استان ایلام با مقام معظم رهبری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب ضمن اشاره به حادثه زمین فوتبال چوار تاکید کردند که تراژدی غم انگیز حادثه زمین فوتبال چوار در سال ۶۵ باید در دنیا معرفی شود؛ بنابراین جا دارد هنرمندان و اصحاب فرهنگ به چنین مضامین مهم که مربوط به استان ایلام است بپردازند.

وی تبیین کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این مدت به خوبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت‌هایی داشته است، اما باز هم مظلومیت استان ایلام در دفاع مقدس همچنان در آثار هنری به نمایش گذاشته نشده است.

وی ادامه داد: در سفر آتی هیئت دولت به استان ایلام، مسائلی همچون ساخت تالار فرهنگی شهر ایلام، ساختمان اداره کل، تکمیل برج هنر ایلام، تجهیز و تکمیل مجتمع‌های فرهنگی شهرستان‌ها مطرح خواهد شد.

وی در پایان افزود: موضوع ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی اربعین در شهرستان مهران که دروازه عتبات عالیات است، در اولویت خواهد بود.

انتهای پیام
captcha