بیشتر آسیب‌ها در فضای مجازی ناشی از ضعف در سواد رسانه‌ای است
کد خبر: 4109029
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
امام جمعه موقت ساری:

بیشتر آسیب‌ها در فضای مجازی ناشی از ضعف در سواد رسانه‌ای است

امام جمعه موقت ساری گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای در فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بیشتر آسیب‌ها در این فضا ناشی از ضعف در سواد رسانه‌ای است.

حجت الاسلام سید حسین حسینی کارنامی

به گزارش ایکنا از مازندران، نماز جمعه این هفته مرکز مازندران، امروز، دوم دی‌ماه با حضور مردم مومن و خداجو و ولایی مرکز استان مازندران، به امامت حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی کارنامی، امام جمعه موقت ساری در مصلی امام خمینی(ره) اقامه شد.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی کارنامی، امام جمعه موقت ساری، در نماز جمعه این هفته مرکز مازندران، با اشاره به آثار و برکات تقوا پیشه‌گی، گفت: بار دیگر خود و همه شما بزرگواران را به تقوا و پرهیز از حرام سفارش و توصیه می‌کنم.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور و منطقه افزود: اغتشاشات اخیر در کشور خسارت‌های اقتصادی و فرهنگی بی‌شماری را در برداشت. اغتشاشگران سه رکن اساسی نظام دینی و انقلاب اسلامی را نشانه گرفته‌اند؛ حفظ قومیت، ملیت و مرز جغرافیایی که مهم هستند که دشمن درصدد تجزیه‌طلبی در ایران اسلامی است.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه ملت شریف ایران اسلامی برای حفظ مرز جغرافیایی این مرز و بوم ۲۵۰هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند، اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی تلاش دارند اعتقادات و باورهای دینی مردم را کمرنگ کنند.

وی ادامه داد: دشمن برای تحقق این هدف خود از افرادی که سابقه جرم داشتند بهره گرفت و این در گزارش‌های ارائه شده از سازمان‌های نظامی و امنیتی مشهود است، به طوری‌که قالب افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر کشور دارای سابقه جرم و جنایت بودند.

حجت الاسلام حسینی کارنامی تصریح کرد: استکبار در این اغتشاشات دیانت ملت ایران اسلامی را نشانه رفته است، پوشش، عفاف و حجاب جزء مظاهر اصلی دین و دیانت است حداقل ۵ آیه در قرآن کریم توصیه به رعایت پوشش توسط مردان و زنان دارد.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه قرآن کریم حجاب و عفاف و را جزء مظاهر و شعائر اصلی دین اسلام معرفی می‌کند، اظهار کرد: حفظ عفاف و حجاب خواست شهداست، که باید با حرکت در مسیر شهدا و بازخوانی وصیت‌نامه این مردان خدایی به رعایت عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن به امامت و زعامت جامعه اسلامی یعنی ولایت‌فقیه نیز حمله کرده، تأکید کرد: استکبار در پوشش اغتشاشگران دنبال این بود تا ولایت فقیه را ناکارآمد جلوه دهند، اما کور خواندند و ملت بصیر ایران اسلامی همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند.

حجت‌الاسلام حسینی کارنامی گفت: در طول تاریخ بیشترین لغزش‌ها را از خواص شاهد بودیم، امروز به وحدت و ایستادگی مردم و به نقش خواص نیاز داریم.

امام جمعه موقت ساری به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره و بیان کرد: یکی از نقاط سیاه دوران پهلوی این بوده که حدود ۴۰ و اندی درصد از مردم جامعه باسواد بودند، خداوند متعال را شاکریم امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی بالای ۹۹ درصد مردم مازندران باسواد هستند.

 خطیب جمعه موقت مرکز مازندران، با اشاره به اهمیت ارتقای سواد رسانه‌ای در فضای مجازی و اینکه بیشتر آسیب‌ها در فضای مجازی ناشی از ضعف در سواد رسانه‌ای است، گفت: سازمانی برای ارتقای سواد رسانه ای ملت ایران اسلامی تأسیس شود.

انتهای پیام
captcha