همکاری مؤسسه بیت‌الجنه نظرآباد در اجرای آزمون حفظ عمومی قرآن
کد خبر: 4109140
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

همکاری مؤسسه بیت‌الجنه نظرآباد در اجرای آزمون حفظ عمومی قرآن

مدیر مؤسسه بیت‌الجنه نظرآباد از ثبت این موسسه در سامانه تلاوت به عنوان موسسه معین که می‌تواند پذیرای حافظان قرآن برای اجرای آزمون حفظ عمومی باشد، خبر داد.

حفظ عمومی قرآن

زهرا مقدم‌زرندی، مدیر مؤسسه بیت‌الجنه نظرآباد در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برنامه‌های این موسسه قرآنی اظهار کرد: در حال حاضر کلاس‌های مهد و پیش دبستانی ما دایر است و کلاس‌های حفظ، روخوانی، روانخوانی و تجوید مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.

مقدم‌زرندی در خصوص محتوای آموزشی برنامه‌های درسی این مرکز گفت: مربیان توانمند این مرکز علاوه بر آموزش نماز، در قالب شعر به شکل تخصصی برای مقطع پیش دبستانی آیات قرآنی سوره‌های مختلف مثل حمد و فجر را ترجمه می‌کنند و برخی دیگر از مربیان در قالب اشاره و کدگذاری قرآن را آموزش می‌دهند که مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه معمولا هرساله با آغاز سال تحصیلی در مهرماه تعداد قرآن‌آموزان کاهش می‌یابد، ادامه داد: خوشبختانه امسال استقبال از کلاس‌های قرآنی خوب بود و قرآن‌آموزان طبق روال عادی در کلاس‌ها حضور داشتند.

مقدم‌زرندی با اشاره به برخی از برنامه‌های جانبی این آموزشگاه گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم روضه‌خوانی برای والدین و خانواده‌های قرآن‌آموزان در محل آموزشگاه برگزار می‌شود و به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله 22 بهمن نیز در نظر داریم برنامه مفصلی در آموزشگاه برگزار کنیم.

وی در خصوص حضور قرآن‌آموزان این موسسه در مسابقات قرآنی گفت: قرآن‌آموزان هرساله در مسابقات مدرسه‌ای و سطح منطقه و شهرستان مشارکت می‌کنند و سال گذشته نیز در مسابقات قرآنی محلات شرکت کردند، اما امسال برای شهرستان نظرآباد در خصوص مسابقات قرآنی محلات اطلاع‌رسانی نشده است که در صورت آغاز فراخوان مخاطبان ما در این مسابقات نیز شرکت خواهند کرد.

این فعال قرآنی با بیان این مطلب که موسسه بیت‌الجنه جز موسسات معین برای اجرای آزمون حفظ عمومی قرآن انتخاب شده است، توضیح داد: پیش از این آزمون حفظ تخصصی برگزار می‌شد و افرادی که حائز رتبه قبولی می‌شدند مدرک حفظ معادل کارشناسی دریافت می‌کردند. اما از آنجا که عده‌ای از حافظان نمی‌توانستند در این آزمون موفق به کسب نمره قبولی شوند سازمان تبلیغات اسلامی، آموزشگاه‌هایی را به عنوان مراکز معین در سامانه تلاوت مشخص کرده که حافظان در رشته حفظ عمومی در این آزمون‌ها که زمان آن متعاقبا اعلام می‌شود، شرکت می‌کنند و پس از قبولی موفق به دریافت مدرک معتبر از اداره تبلیغات اسلامی می‌شوند.

مدیر مؤسسه بیت‌الجنه نظرآباد همچنین به اجرای برنامه سنجش بینایی در این موسسه اشاره کرد و گفت: سنجش بینایی از طرف بهزیستی این شهرستان در ماه دو بار در این مرکز اجرا می‌شود و پیش از اجرای آن هم اطلاع‌رسانی خوبی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha