اعلام فراخوان المپیاد علمی طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت در کردستان
کد خبر: 4109143
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

اعلام فراخوان المپیاد علمی طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت در کردستان

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از اعلام فراخوان المپیاد علمی طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت سال تحصیلی 1402 ـ 1401 در استان کردستان خبر داد و گفت: این المپیاد در دو مرحله ی استانی و کشوری ویژه طلاب سطح یک و دو برگزار خواهد شد.

کمال گرامیان، معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

کمال گرامیان، معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: دفترچه المپیاد علمی طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت سال تحصیلی 1402 ـ 1401از سوی معاونت آموزش و پژوهش دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت منتشر شد.

وی از اعلام فراخوان المپیاد علمی طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت سال تحصیلی 1402 ـ 1401 در سطح استان کردستان خبر داد و افزود: این المپیاد علمی برای اولین بار به صورت متمرکز در دو مرحله استانی و کشوری ویژه طلاب سطح یک و دو برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: این المپیاد ویژه طلاب سطح یک (با محوریت دروس ادبیات عرب) و طلاب سطح دو (با محوریت دروس فقه و اصول فقه) در رشته‌های معارف اسلامی فقه شافعی و فقه حنفی بوده است.

وی هدف از برگزاری این المپیاد علمی را ترغیب طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت به یادگیری بهتر و ایجاد رقابت علمی بین طلاب کل کشور و شناسایی نخبگان علمی از میان طلاب سطوح یک و دو ذکر و اظهار کرد: منابع و متون معتبر تخصصی و مهم و پرکاربرد مدارس اهل سنت در هریک از مذاهب به صورت اختصاصی(احناف و شوافع) در این المپیاد استفاده خواهد شد.

گرامیان به شرایط طلاب سطوح یک و دو برای شرکت در المپیاد علمی اشاره کرد و افزود: داشتن وضعیت سمت طلبگی فعال در سامانه طاها، بارگذاری اسناد هویتی و آموزشی در سامانه و گذراندن حداقل نیمی از واحدهای درسی منهج مصوب در هریک از سطوح یک و دو از شرایط شرکت در این آزمون بوده است.

وی با اشاره به اینکه طلاب استان کردستان از سوم تا 10 دی‌ماه فرصت دارند به صورت اینترنتی در این آزمون شرکت کنند، بیان کرد: این المپیاد 18 بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان می‌توانند کارت ورود به جلسه خود را از 11 تا 16 بهمن ماه دریافت کنند.

معاون فرهنگی مرکزبزرگ اسلامی غرب کشور در پایان یادآور شد: طلاب برتر استان در این المپیاد تقدیر شده و نفرات برتر جهت شرکت در مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha