مناسبت‌های مذهبی فرصتی برای ترویج کتاب و کتابخوانی است
کد خبر: 4109180
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹

مناسبت‌های مذهبی فرصتی برای ترویج کتاب و کتابخوانی است

مدیر کل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه فاطمی حدیث غربت در شهر قم بازدید کرد و گفت: مناسبت‌های مذهبی فرصتی برای ترویج کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، محمدحسین ظریفیان، مدیر کل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته دوم دی‌ماه از نمایشگاه فاطمی حدیث غربت در شهر قم بازدید کرد و در این بازدید از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و میزان استقبال مردم از این نمایشگاه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه حدیث غربت از ۱۵ سال پیش در شهر قم همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود. در یک قسمت از این نمایشگاه غرفه هایی طراحی شده که بخش های مختلف زندگی حضرت زهرا شامل محل ولادت، واقعه خیبر، غدیرخم، بیعت شبانه، لیله المبیت، محل غسل شبانه، تشییع شبانه و... در آنها به وسیله ماکت به تصویر کشیده شده است و هر بخش توسط راویان برای بازدیدکنندگان تبیین می شود.

این نمایشگاه همچنین شامل یک بخش تئاتر که هر شب در دو سانس اجرا می شود و یک بخش خانه فاطمی مخصوص کودکان می باشد.

در سوگواره حدیث غربت نمایشگاه کتاب نیز هر سال برگزار می شود که درآن۵۰ درصد تخفیف برای عموم و ۷۰ درصد مخصوص سادات جهت خرید کتاب در نظر گرفته شده است.

این نمایشگاه در یک فضای ۴۰۰ متری، هزار عنوان کتاب با موضوعات ویژه حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) و کتب روایی و اعتقادی که مورد نیاز عموم، طلاب و دانشجویان است را به نمایش گذاشته است.

ظریفیان در این بازدید ضمن اشاره به تاثیر این نوع نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در ارتقا بینش و سطح فرهنگی جامعه و تقویت بنیان‌های اعتقادی و مذهبی مردم بر اثرگذاری برگزاری این نمایشگاه بر بر رونق صنعت نشر به ویژه نشر کتب دینی تاکید کرد.

وي با اشاره به اينکه در کتاب شناسی که باعنوان « فاطمه در آینه کتاب» در سال ۹۳ به چاپ رسید ، نشان داده شد که کتاب‌های مربوط به حضرت زهرا(س) از مقطع انقلاب اسلامی به خصوص از زمانی که یک روز خاص در ایران به نام حضرت زهرا(س) تعطیل رسمی شد نسبت به دوره قرن اول تا مقطع انقلاب اسلامی، رشد صد درصدی داشته است، گفت: با توجه به فیش های جمع‌آوری شده می توان ادعا کرد که در حال حاضر ما رشد ۱۵۰ درصدی را شاهد هستیم که به زودی کتابشناسی آن توسط انتشارات دلیل ما ارائه خواهد شد.

مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی هنگامی که با استقبال وسیع مردم برای تهیه کتاب از این نمایشگاه مواجه شد پیشنهاد نمود ترتیبی اتخاذ شود که این نمایشگاه‌ها با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور در این ایام برگزار شود.

وی یکی از بهترین فرصت‌ها برای ترویج کتاب و کتابخوانی را مناسبت‌های مذهبی دانست.

انتهای پیام
captcha