جهاد تبیین بزرگترین وظیفه هیئت‌های مذهبی باشد
کد خبر: 4110004
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰

جهاد تبیین بزرگترین وظیفه هیئت‌های مذهبی باشد

استاد حوزه علمیه قم گفت: جهاد تبیین امروز بزرگترین وظیفه هیئت‌های مذهبی در راستای منویات مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام امیر هاشمی استاد حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام امیر هاشمی، از روحانیون قم در اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی، امشب ۵ دی‌ماه همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد جامع ملایر اظهار کرد: به تعبیر و اذعان انسان‌های فهيم در دنیا حضرت زهرا(س) یک معمای ناشناخته هستند و وجودشان پر از رمز و راز است.

وی با بیان اینکه زهرای مرضیه کسی است که امام زمان (عج) و همه اهل بیت ایشان را الگوی خود قرار دادند، گفت: مادر اسوه همه ماست، یکی از مشکلاتی که امروز در بین خانواده‌ها باعث آسیب‌های مختلف شده است دوری از سبک زندگی اسلامی و زندگی زهرایی است و این فاصله باعث شده تا ما روز به روز شاهد تنش‌های بیشتر در بین زن و شوهر و خانواده باشیم.

هاشمی اضافه کرد: اسلام مدیون حضرت زهرا(س) است و اگر حضرت زهرا(س) نبود محرم، صفر و عاشورا را نداشتیم امروز اگر نامی از اسلام باقی مانده است به خاطر شجاعت‌ها و از خودگذشتگی و کتک خوردن‌ها از دست دشمن بود که حضرت زهرا(س) تحمل کردند.

این استاد حوزه با بیان اینکه امروز روحانیون و مسئولان فرهنگی بیش از پیش وظیفه دارند تا کرامات اهل بیت و به ویژه حضرت زهرا(س) را برای مردم بیان کنند، گفت: فتنه‌های آخرالزمان زیاد است و این فتنه‌ها مثل غربال مؤمنان را جدا می‌کند، باید مراقبت کنیم اسیر آن نشویم.

وی با بیان اینکه زهرای مرضیه بزرگترین شهیده راه جهاد تبیین بوده است، گفت: یکی از بزرگ‌ترین وظایف امروز ما در ادامه مسیر حضرت زهرا(س) و جهاد تبیین است.

هاشمی با گریزی به دوران حکومت حضرت علی(ع) تصریح کرد: همه فتنه ها و دعواها بر سر ولایت بود و این دعواها امروز نیز همچنان بر سر ولایت است، امروز دشمن در فضای مجازی و ماهواره‌ای اصل ولایت را نشانه گرفته است در فتنه ۸۸ نیز این را دیدیم و در فتنه ۱۴۰۱ نیز که همه نیزه های دشمن به سوی ولایت بود.

این استاد حوزه علمیه قم اشاره کرد: از همان زمان حضرت علی(ع) خواص سکوت کردند و امروز نیز این سکوت را دارند، ما نباید منتظر بنشینیم که خواص جهاد تببین کنند در واقع خود باید وارد میدان شویم در فتنه ۸۸ نیز دیدیم کسانی که آمدند و جهاد تبیین داشتند و به دفاع از ولایت پرداختند مردم و پیروان واقعی سیدالشهدا بودند.

وی خطاب به هیئت‌های مذهبی گفت: امروز هیئت‌های ما باید زهرایی باشند، جای خواص را بگیرند و در واقع باید چراغ محله باشند. اگر جوانان در فضای مجازی اسیر فضای غبارآلود دشمن شده‌اند هیئت‌ها باید روشنگری کنند.

هاشمی با اشاره به تعبیر رهبری در مورد جهاد تبیین گفت: مداحان و مسئولان هیئت‌ها باید سرلوحه کار خود را جهاد تبیین قرار دهند و مقام معظم رهبری نیز امروز از هیئت‌ها این توقع را دارند.

انتهای پیام
captcha