تولد دوباره «آستان کتاب رضوی» در آغاز فصل زمستان
کد خبر: 4110348
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

تولد دوباره «آستان کتاب رضوی» در آغاز فصل زمستان

اولین شماره از دور جدید ماهنامه اختصاصی کتاب انتشارات آستان قدس رضوی با عنوان «آستان کتاب رضوی» منتشر شد.

دور جدید ماهنامه «آستان کتاب رضوی» منتشر شد

به گزارش ایکنا، نخستین شماره ماهنامه اختصاصی کتاب انتشارات آستان قدس رضوی (دور جدید) به سردبیری عطیه هراتی‌مطلق منتشر شد.

«آستان کتاب رضوی» ماهنامه‌ای که در سال ۹۷ و ۹۸ به‌ صورت خبرنامه داخلی از سوی انتشارات به‌نشر منتشر می‌شد، اکنون و در دور جدید حیات خود، علاوه بر انعکاس فعالیت‌های حوزه نشر آستان قدس رضوی، درباره کتاب، کتابفروشی و مسائل پیرامون آن با مخاطبین خود گفت‌وگو می‌کند.

در نخستین شماره ماهنامه «آستان کتاب رضوی» در بخش یادداشت سردبیر به قلم عطیه هراتی‌مطلق با عنوان «دو ‌روی یک ناشر» درباره انتشارات به‌نشر و وظایف آن می‌خوانیم.

«کتاب رضوی» عنوان دومین بخش نشریه است که با چهار موضوع «عهدی برای نوشتن»، «قصه ترنج‌ها»، «لوکیشن جهانی» و «سوغاتی جهانشهر برکت» به سراغ مخاطب آمده است.

از مهم‌ترین عناوین این بخش «عهدی برای نوشتن»، یادی از قصه‌گوی حرم و فرهنگ رضوی استاد زنده نام «سعید تشکری» و معرفی متفاوت «غریب قریب» به قلم عطیه هراتی‌مطلق است.

گفت‌و‌گوی اختصاصی نشریه با یاسراحمد‌وند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان «فصل آشتی با فناوری» از مهم‌ترین مطالب «پرونده ویژه» نخستین ماهنامه اختصاصی کتاب انتشارات آستان قدس رضوی است که به سراغ «طرح سامانه خرید از کتاب‌فروشی» رفته است. 

«فروشگاهی به وسعت ایران» یادداشت اختصاصی پرونده ویژه به قلم آزاده نظر‌بلند، معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران از دیگر مطالب مهم نخستین شماره ماهنامه آستان کتاب رضوی است.

در ادامه خلیل پور‌زندی، مدیر‌بازرگانی انتشارات به‌‌نشر نیز در قالب یادداشت «چند نکته پیرامون سامانه خرید از کتاب‌فروشی‌ها» دیدگاه‌های خود درباره این شیوه خرید را شرح داده است.

دومین گفت‌و‌گوی اختصاصی «آستان کتاب» درباره سامانه خرید از کتاب‌فروشی‌ها هم به محمد راهی، مدیر‌عامل انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (خوشه)  اختصاص دارد.

«ماه نشر» عنوان بخش دیگری از نشریه آستان کتاب رضوی است که مخاطبان را با تازه‌های نشر آذر‌ماه انتشارات به‌نشر آشنا می‌کند.

«چالش‌های نگارش اثر دینی» یادداشت اختصاصی سیداحمد میرزاده، دبیر دبیرخانه طرح ادبیات دینی به‌نشر و پاسداشت مجید ملامحمدی، نویسنده فعال حوزه ادبیات دینی و معرفی ویژه مجموعه ۴۰جلدی «سلام بر گل نجمه» از دیگر مطالب ارائه شده در نخستین شماره ماهنامه آستان کتاب رضوی است.

نخستین شماره از دور جدید ماهنامه «آستان کتاب رضوی» ویژه دی‌ماه 1401 به مدیرمسئولی حسین سعیدی و سردبیری عطیه هراتی‌مطلق در  47 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha