درخواست تحقیق درباره حمله به مسجدی در کالیفرنیا
کد خبر: 4112126
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

درخواست تحقیق درباره حمله به مسجدی در کالیفرنیا

شورای روابط آمریکایی _ اسلامی از مقامات این کشور خواست در مورد حمله به مسجدی در ایالت کالیفرنیا تحقیق کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) با توصیف حمله به مسجدی در ایالت کالیفرنیا به عنوان جنایت احتمالاً ناشی از نفرت، از مقامات آمریکایی خواست در مورد این حمله تحقیق کنند.

این شورا در بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که دوربین‌های مداربسته یک مظنون را نشان می‌دهد که سنگ بزرگی را حمل و آن را از پنجره مرکز اسلامی تریسی پرتاب می‌کند.

در این بیانیه آمده است: با توجه به اینکه عبادتگاهی هدف این اقدام تخریبی قرار گرفته است، از مقامات پلیس می‌خواهیم تا با بررسی انگیزه احتمالی این حادثه دلخراش، تحقیقات سریع و کامل را انجام دهند و پس از دستگیری مظنون، اتهامات مقتضی را انجام دهند.

این شورا گفت: ما از مسلمانان آمریکایی و مؤسسات اسلامی در کالیفرنیا می‌خواهیم اقدامات احتیاطی امنیتی بیشتری را انجام دهند.

پیش از این، شورا در گزارشی اعلام کرد که سال گذشته بیش از 6 هزار و 720 مورد شکایت از حوادث مربوط به اسلام‌هراسی را که به دفاتر CAIR در سراسر کشور رسیده بود مستند کرده است.

این شورا خاطرنشان کرد: این حوادث طیفی از موضوعات از جمله مهاجرت و مسافرت، تبعیض در محیط کار، محرومیت از اقامت، تبعیض از سوی پلیس، تخلفات دولتی، حوادث نفرت و تعصب، حقوق زندانیان، حوادث مدارس، آزادی بیان را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha