خیریه کویتی 30 مسجد در کشورهای مختلف ساخت
کد خبر: 4112138
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

خیریه کویتی 30 مسجد در کشورهای مختلف ساخت

مدیر انجمن «زکات اندلس» وابسته به مؤسسه خیریه النجات در کویت از ساخت 30 مسجد در سال گذشته میلادی در کشورهای مختلف اسلامی و عربی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجریده، زید الهاملی مدیر انجمن «زکات اندلس» وابسته به مؤسسه خیریه النجات در کویت از ساخت 30 مسجد در سال 2022 در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی خبر داد.

الهاملی با انتشار بیانیه‌ای در مطبوعاتی با بیان اینکه هزینه ساخت مسجد با توجه به مساحت و تعداد نمازگزاران متفاوت است و از 2480 دینار کویتی، شروع می‌شود، تأکید کرد: ساخت و آبادی مساجد یکی از پروژه‌های مهم انجمن زکات اندلس و مؤسسه خیریه النجات است و این طرح‌ها در کشورهای فقیری اجرا می‌شود که نیازمند آن هستند.

وی در ادامه افزود: ما مشتاقیم که مساجد بنا شده از سوی این انجمن را به چراغ تبلیغ، آگاهی و فرهنگ تبدیل کنیم.

به گفته الهاملی در این مساجد فعالیت‌های تبلیغی و آموزشی گسترده‌ای برگزار می‌شود که برگزاری جلسات قرآن کریم، فعالیت‌ها و رویدادهایی که به توسعه فرهنگ اسلامی در کشورهای میزبان کمک می‌کند، ضیافت‌های افطار و توزیع نذری و گوشت قربانی بخش عمده‌ای از این فعالیت‌ها را تشکیل می‌دهد.

مؤسسه خیریه نجات به عنوانی یکی از مهم‌ترین مؤسسات خیریه در کویت در سال‌های اخیر بر شدت فعالیت‌های قرآنی و مذهبی خود افزوده است، برگزاری دوره‌های آنلاین آموزش قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان برای علاقه‌مندانی از سراسر جهان، ساخت مساجد و مراکز دینی و همچنین طرح‌های مختلف آموزش قرآن در مساجد و دیگر مراکز مذهبی کویت از جمله مهم‌ترین این فعالیت‌ها بوده است.

انتهای پیام
captcha