۳ توصیه پیامبر(ص) برای تربیت فرزندان
کد خبر: 4112630
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳

۳ توصیه پیامبر(ص) برای تربیت فرزندان

حجت‌الاسلام موسوی‌مطلق سه خصلت مورد تاکید پیامبر در تربیت فرزندان را آشنایی با محبت پیامبر(ص)، محبت اهل بیت(ع) و آشنایی با قرآن دانست.

۳ توصیه پیامبر(ص) برای تربیت فرزندانبه گزارش خبرنگار ایکنا، دومین همایش بزرگداشت شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت تهران با عنوان یاران سلیمانی شامگاه ۱۶ دی ماه با حضور سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عباسعلی کدخدایی، عضو شورای نگهبان،  علیرضا زاکانی، شهردار تهران و حجت‌الاسلام موسوی‌مطلق، کارشناس مذهبی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام موسوی‌مطلق، کارشناس مذهبی طی سخنانی در این همایش اظهار کرد: نام حضرت ام‌البنین(س) به عنوان همسر و مادر شهید، زینت‌بخش این جلسه است. اعتقاد ما این است که طبق سخنان سردار سلیمانی که فرمودند ایران حرم اهل بیت(ع) است، تمامی شهدا مدافع حرم هستند.

وی افزود: جناب متقی هندی یعنی علاالدین علی بن حسام متقی هندی از علمای اهل سنت در ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) این گونه نقل می‌کند که پیامبر(ص) فرمودند: فرزندان خود را به سه خصلت تربیت کنید، اول به محبت پیامبر(ص). بر همه لازم است که فرزندان خود را براساس محبت پیامبر(ص) تربیت کنند؛ چراکه دشمن به دنبال دوری‌ فرزندان ما از این محبت است. شهدای مدافع حرم نمونه این تربیت هستند. حضرت ام‌البنین(س) نیز نمونه کامل این تربیت است.

موسوی‌مطلق دومین مورد را محبت اهل بیت(ع) دانست و اظهار کرد: اولین اصل در علوم تربیتی اصل محبت است. لذا محبت اساس و ابتدای کار است. قدرت محبت از قدرت همه چیز بالاتر است. جوانان ما شجاعانه در برابر دشمن می‌ایستند و دلیل آن نیز محبت به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

۳ توصیه پیامبر(ص) برای تربیت فرزندان

این کارشناس مذهبی ادامه داد: فرزندان ما مشتاقانه به دنبال شهادت در دفاع از حرم اهل بیت(ع) رفتند. تاریخ شاهد است که محبت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) دین را حفظ کرده‌اند. محور تربیت حضرت ام‌البنین(س) محبت اهل بیت(ع) به ویژه محبت حضرت سیدالشهدا(ع) با محوریت فرزندان زهرای مرضیه(س) بوده است.

تربیت قرآنی

وی تصریح کرد: سومین مورد تربیتی در حدیث پیامبر(ص) تربیت قرآنی فرزندان است. بر پدر و مادر واجب است که فرزندان خود را با قرآن آشنا کرده و قرآن را به آن‌ها بیاموزند. کسانی که تربیت ایشان تربیت قرآنی و اهل بیتی است، باید از سلامت و تربیت فرزندان خود مطمئن باشند. البته دل‌های مؤمنان هیچ وقت نگران نیست؛ چراکه دست اهل بیت(ع) همیشه با آن‌ها خواهد بود. نمونه‌های این تربیت را امروز بدون شعار مشاهده می‌کنیم.

موسوی‌مطلق بیان کرد: امروز اثر محبت اهل بیت(ع) و قرآن کریم در میان جوانان و فرزندان برومند ایران اسلامی کاملا مشهود است و جوانان باایمان ما برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) با شوق وافر وارد میدان می‌شوند.

عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان شورای نگهبان نیز طی سخنانی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به موضوع پیگیری پرونده ترور شهيد حاج قاسم سلیمانی اشاره و اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم‌ رهبری شهید سلیمانی یک مکتب بود. رفتار و سلوک مردمی سردار دل‌ها بر همگان آشکار بود و همراهی باشکوه مردم در تشییع پیکر این شهید بزرگوار این‌ موضوع را عیان کرد.

وی افزود: جنایتی که رژیم آمریکا و مقامات آن در ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان مرتکب شدند، امر روشنی در حوزه بین‌المللی بود که به عنوان تخلف فاحش این رژیم شناخته می‌شود. نقض حاکمیت عراق و موازین بین‌المللی در این مسئله کاملا آشکار بود. مقامات رژیم آمریکا نه تنها مرتکب این‌ جنایت شدند بلکه مسئولیت آن را نیز صراحتا پذیرفتند. لذا پرونده این‌ جنایت در داخل کشور با همت قوه قضائیه به مراحل خوبی رسیده است. در بعد حقوقی نیز دادخواست متقنی تهیه شده و در بعد بین‌المللی نیز کیفر خواست این پرونده به دادگاه ارائه می‌شود. در این‌ پرونده نسبت به بیش‌ از ۹۰ نفر از مسببان این‌ جنایت کیفرخواست ارائه شده و در حال پیگیری هستیم. در مجامع بین‌المللی نیز علیرغم نفوذ استکبار، آنچنان جنایت آمریکایی‌ها واضح است که غالب کارشناسان بین‌المللی بر‌ این‌ مسئله تاکید دارند.


بیشتر ببینید:

همایش یاران سلیمانی


وی بیان کرد: کنوانسیون‌های متعددی در این زمینه وجود دارد و دولت‌ها متعهد به عمل به آن هستند. راهبرد جمهوری اسلامی ایران این‌ است که خود را متعهد به مبارزه با تروریسم می‌دانسته و می‌داند و تکلیف خود را در این زمینه انجام داده و می‌دهد. لذا حرکت آمریکا نقض حاکمیت عراق و نقض مصونیت مقامات ایرانی و عراقی و نقض قطعنامه‌های سازمان ملل بوده است.

پیگیری مسببان و مباشران جنایت

کدخدایی تصریح کرد: پیگیری‌های خوبی از سوی وزارت خارجه در این‌ حوزه انجام شده و مدارک خوبی تهیه شده و مقدمات ورود به حوزه بین‌المللی در پیگیری این‌ پرونده نيز انجام شده است. اگر بتوانیم دادگاهی بین‌المللی بین کشورهای ایران و عراق تشکیل دهیم، رسیدگی‌ها در این زمینه سرعت خواهد گرفت که امیدواریم این مسئله نیز انجام شده و بتوانیم در بعد حقوقی کسانی که مسبب و مباشر در این جنایت بودند را به سزای اعمالشان برسانیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در پایان اظهار کرد: آمریکایی‌ها‌ و همدستان جنایتکار آن‌ها باید بدانند که این عمل شنیع آن‌ها یک جنایت بوده و باید پاسخگوی جنایت خود باشند.

یتیم‌نوازی ام‌البنین

سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با حضور در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: امسال دی‌ماه ما به دو مناسبت فاطمی معطر بود. در ابتدای دی‌ماه با ایام شهادت حضرت زهرا(س) و در انتهای ماه نیز با ایام ولادت حضرت زهرا(س) مواجه بوده و هستیم. امروز نیز سالروز وفات حضرت ام البنین(س) بود که افتخار زنان بشریت شد. ایشان پس از آنکه به خانه امیرمومنان علی(ع) وارد شد، به اعتبار اینکه یتیمان حضرت زهرا(س) در این خانه بودند، نام خود را به این اعتبار تغییر داده و ام البنین شد.

۳ توصیه پیامبر(ص) برای تربیت فرزندان

وی افزود: این‌ بانوی بزرگوار که روز وفات ایشان را به عنوان‌ روز تکریم از همسران و مادران شهدا نام نهاده‌اند، در عالم درخشید و بی‌حساب نیست که از سالروز وفات ایشان با این عنوان یاد می‌شود. این بانویی که امروز به احترام ایشان شما خانواده شهدا نیز با او هم خانواده شدید، برجستگی اخلاقی ویژه‌ای نسبت به سایر بانوان دارد و آن یتیم‌پروری است. خود ایشان نیز چهار فرزند به دنیا آورد و آنها را آنچنان نیکو و دلیر پرورش داد که سالار شهیدان را در کربلا همراهی کرده و همگی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: همسران شهدا افتخار کنند که این روز را به یاد حضرت ام البنین(س) روز ایشان نامیدند. سردار دل‌ها همواره با فرزندان و یادگاران شهدا همراهی کرده بود. ایشان‌ پا به پای دلیرمردان مدافع حرم جنگید و در اوج به شهادت رسید. اگر این‌ روزها عموم مجالس را با نام شهید سلیمانی شروع کردند، این جلسات منحصر به شهید سلیمانی نبود. شهید سلیمانی جلودار شهدایی بود که دفاع از حرم را رقم زدند.

سردار قاآنی بیان کرد: تمام شهدایی که تحت عنوان شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و ... به شهادت رسیدند، همگی زیر یک پرچم هستند که همان پرچم مقاومت است. همه شهدا در مقاومت مشترک و فرزندان معنوی پیامبر اکرم(ص) هستند. شهدا تابعین رسول خدا(ص) هستند و براساس فرمان الهی در میدان مقاومت به اشکال مختلف حضور پیدا کردند و امر الهی به نبی اسلام(ص) را به بهترین شکل ادا کردند.

وی گفت: چه افتخاری برای خانواده شهدا بالاتر از اینکه فرزندانشان در اوج به شهادت رسیدند. یاد تمامی شهدای عالی مقام‌ گرامی باد. امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد تا مسیر نورانی شهدا را تا رسیدن به ظهور امام زمان(عج) ادامه دهیم.

۳ توصیه پیامبر(ص) برای تربیت فرزندان

علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم و مفتخریم در خدمت خانواده شهدای مقاومت در این همایش هستیم. امروز که سه سال است از شهادت سردار دل‌‌ها می‌گذرد و ایشان در جوار الهی به ما احاطه دارد، امیدوارم امثال بنده که افتخار بسیجی بودن را داشتم و‌ مفتخرم که زندگی خود را با این صفت دنبال کردم، بتوانیم راه شهدای عزیز را به نحو احسن دنبال کنیم و تلاش کنیم حق و دین شهدای عزیز را ادا کنیم.

شهردار تهران اظهار کرد: امید دارم با دعای خیر خانواده‌های شهدا بتوانیم خدمتگزار خوبی برای حرم اهل بیت(ع) باشیم که به تعبیر شهید سلیمانی اگر این حرم بماند، سایر حرم‌ها نیز پابرجا خواهند ماند و چنانچه این‌حرم باقی نماند، دیگر حرم‌ها نیز برجا نخواهند ماند.

بنابر گزارش ایکنا، تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد، اجرای سرود، نمایش و شعرخوانی نیز از دیگر بخش‌های دومین همایش شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت تهران بود.

۳ توصیه پیامبر(ص) برای تربیت فرزندان

انتهای پیام
captcha