اتصال نگاه نخبگانی به دستگاه‌های اجرایی یک ضرورت است
کد خبر: 4112883
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴

اتصال نگاه نخبگانی به دستگاه‌های اجرایی یک ضرورت است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نگاه نخبگانی نباید در مراکز پژوهشی و بدنه پژوهش‌ها بماند، بلکه باید به دستگاه‌های اجرایی متصل شود.

فاطمه سلیمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، فاطمه سلیمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، امروز 17 دی‌ماه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی مشهد، حضور ویژه بانوان، به‌ویژه در بخش‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی را قابل ملاحظه دانست و اظهار کرد: دیدن جهادگرانی که در حوزه‌های مختلف برای توسعه علم و دانش و پیشرفت جامعه فعالیت می‌کنند، بسیار مسرت‌بخش است.

سلیمی حضور ویژه بانوان، به‌ویژه در بخش‌های پژوهشی جامعه نخبگانی را قابل ملاحظه دانست و گفت: این دغدغه با حضور بانوان نخبه در حوزه سلامت، سلول‌های بنیادی، بیوتکنولوژی و صنایع غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی ظهور و بروز یافته است. زنان فرزانه و دانشمندی در این حوزه داریم که باید به جایگاه واقعی‌شان اهمیت داده شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه هر میزان هزینه برای جامعه نخبگانی، نوعی سرمایه‌گذاری است، افزود: مجموعه مدیریت کشور باید تدابیری برای جذب نخبگان بیندیشد و توجه ویژه به جامعه نخبگان از ضروریات است، واقعیت این است که جامعه نخبگانی باید دغدغه‌های کمتری در مسیر حرکت خود داشته‌ باشند تا بتوانند به کارهای علمی و تخصصی اقدام کنند. نکته حائز اهمیت این است که نگاه نخبگانی نباید در مراکز پژوهشی و بدنه پژوهش‌ها بماند، بلکه باید به دستگاه‌های اجرایی متصل شود.

وی با مقایسه بنیه مالی پژوهشگران با دیگر پیمانکاران ادامه داد: قطعاً بنیه پژوهشگران به مانند دیگر پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری نخواهد بود و تسهیل فرآیندها منجر به افزایش ضریب همکاری خواهد شد و بدین ترتیب ارتباطات تقویت می‌شود.

سلیمی با اشاره به ارتباط کارخانه نوآوری با شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های علمی، تأکید کرد: شهرداری برای ارتباط بیشتر با مجموعه‌‎های علمی تلاش و برای تسریع حل مسائل مالی پژوه‌های طرف قرارداد شهرداری با گروه‌های نخبگانی همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha