میزبانی بقاع متبرکه البرز از جشن میلاد فاطمه(س)
کد خبر: 4113548
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

میزبانی بقاع متبرکه البرز از جشن میلاد فاطمه(س)

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف البرز از برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه(س) در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: برنامه‌هایی چون مولودی، سخنرانی، مداحی، زیارت‌خوانی و محفل انس با قرآن در این مراسم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی معاون فرهنگی اوقاف البرز

حجت‌الاسلام عباس مسعودی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: جايگاه و مقام دخت نبی اکرم(ص) در عالم کائنات به‌عنوان بزرگ بانوی دو عالم بسیار عظیم و رفیع است و ابعاد وجودی ايشان از چنان عظمتی برخوردار است كه در قالب كلمات نمی‌گنجد به نحوی که خداوند متعال این وجود مقدسه را در قرآن «کوثر» نامیده است.

وی با اشاره به اینکه به‌مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم جشن میلاد در بقاع متبرکه البرز برگزار می‌شود، افزود: مراسم جشن میلاد دختر نبی اکرم(ص) به همراه مسابقاتی با همین رویکرد در بقاع متبرکه برگزار می‌شود؛ همچنین تأکید بر موضوع امر به معروف و حجاب و عفاف با برگزاری حلقه‌ها و نشست‌های مختلف ویژه بانوان دنبال می‌شود.

مسعودی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای میلاد حضرت زهرا(س) تدارک دیده شده است تأکید به وقف جهت حضرت فاطمه(س) که همان موقوفه جمعی به نام «مهر فاطمی» است که بقاع متبرکه استان میزبان مراجعه‌کنندگان خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: جشن میلاد دختر گرامی پیغمبر(ص) پنج‌شنبه، 22 دی‌ماه، بعد از اذان مغرب و عشا و در برخی دیگر در روز میلاد آن بانوی گران‌قدر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف البرز با اشاره به استفاده از ظرفیت مبلغان بومی در امامزادگان و بقاع متبرکه برای تبلیغ و ترویج سبک زندگی فاطمی تصریح کرد: برنامه‌هایی چون مولودی، سخنرانی، مداحی، زیارت‌خوانی و محفل انس با قرآن در این مراسم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha