وضعیت جوی اهواز در ایام برگزاری مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4113600
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

وضعیت جوی اهواز در ایام برگزاری مسابقات سراسری قرآن

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به شروع بارش‌ها در شهر اهواز از روز شنبه گفت: با ورود سیستم جدید، شدت بارش‌ها در روز یکشنبه 25 دی‌ماه بیشتر خواهد بود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی

به گزارش ایکنا، فینال بخش آوایی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز پنجشنبه 22 دی‌ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز می‌شود و تا 28 همین ماه ادامه خواهد داشت.

در ایام برگزاری این مسابقات که به میزبانی شهر اهواز برگزار می‌شود، بیش از 180 شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان به صورت مجزا در چهار رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

با توجه به برگزاری مسابقات در سردترین و پربارش‌ترین فصل سال همواره بخشی از نگرانی‌های شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان مسابقات متوجه شرایط جوی شهر میزبان بوده است.

پرداختن به وضعیت جوی شهر میزبان مسابقات از دو وجه برای برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این مسابقات دارای اهمیت است، برای برگزارکنندگان از این حیث دارای اهمیت است که شرایط جوی و سردی و گرمی هوا می‌تواند بر روی آمادگی صوت متسابقان تأثیرگذار باشد و لذا اطلاع از شدت و حدت برودت هوا در برنامه‌ریزی آنها در مسابقات اثر خواهد گذاشت.

وجه دوم برگزارکنندگان مسابقات است، وضعیت هوا برای برگزارکننده‌ها هم مهم است، چرا که بارندگی، برودت هوا یا آلودگی‌ هوا می‌تواند بر روی برنامه‌های جنبی مسابقات اثرگذار باشد. بر همین اساس است که بخشی از توجه برگزارکنندگان مسابقات نیز به آسمان شهر میزبان است.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد وضعیت جوی شهر اهواز در ایام برگزاری مسابقات سراسری قرآن گفت: شدت بارش‌ها امروز 20 دی‌ماه است. چهارشنبه 21 دی‌ماه از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود تا اینکه در روزهای پنجشنبه و جمعه 22 و 23 دی‌‌ماه بارش به کلی قطع شده و مسئله خاصی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: از شنبه 24 دی‌ماه سیستم دیگری وارد شهر اهواز می‌شود، بنابراین در این روز بارش‌ها مجدد شروع می‌شود و شدت آن در روز یکشنبه 25 دی‌ماه خواهد بود. دوشنبه بارشی نداریم و مجدد از سه‌شنبه هفته بعد با ورود یک سیستم جدید احتمال بارش وجود خواهد داشت. از روز چهارشنبه به بعد نیز شرایط خوب خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آلودگی هوای شهر اهواز از حیث گرد و غبار نیز بیان کرد: با توجه به اینکه بارش هست، شاهد گرد و غبار نخواهیم بود. گرد و غبار معمولاً از شهرهای مرزی عراق وارد خوزستان می‌شود و با توجه به اینکه در مدت اخیر در کشور عراق هم بارندگی وجود داشته است و سطح زمین خشک نیست، لذا گردوغبار منتفی است.

رفیعی همچنین در مورد آلودگی هوا بر اثر انباشت گاز و وارونگی دما که در شهرهای صنعتی با آن مواجه هستیم، گفت: از حیث وارونگی دما نیز با توجه به اینکه در روزهای اخیر سیستم بارشی در حال رفت و آمد بوده است، امکان انباش گاز در شهر اهواز نبوده و از حیث وارونگی دما نیز شرایط جوی با مسابقات همراهی خواهد کرد.

وی در پایان در مورد دمای هوای شهر اهواز در ایام برگزاری مسابقات بیان کرد:‌ هفته بعد نباید دمای هوا کاهش زیادی داشته باشد و از نظر کاهشی هیچ نگرانی وجود ندارد. در روزهای اخیر وضعیت دمایی بین 13 تا 18 درجه بالای صفر بوده است.

انتهای پیام
captcha