احیای روضه‌های خانگی در سمنان
کد خبر: 4113651
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

احیای روضه‌های خانگی در سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از احیای روضه‌های خانگی در استان خبر داد و گفت: طی ایام فاطمیه و در قالب طرح خانه مادری ۳۹۱ روضه خانگی شناسایی شده است.

احیای روضه‌های خانگی در سمنان

به گزارش ایکنا ازسمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، امروز، 20 دی، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طرح خانه مادری، با موضوع شناسایی و حمایت از روضه‌های خانگی در استان سمنان طی ایام فاطمیه برگزار شد، گفت: این طرح در جهت ساماندهی تشکل‌ها و هیئات مذهبی استان در ایام فاطمیه با همکاری ادارات و دفاتر تبلیغات اسلامی در سراسر استان دنبال شد.

به گفته وی؛ نام این طرح از حدیث امام صادق (ع) برداشته شده که مضمون آن مادری حضرت فاطمه (س) برای تمام مؤمنان است که در این راستا کنشگران روضه‌های خانگی در قالب این طرح توسط ادارات تبلیغات اسلامی دعوت و حتی فرم الکترونیکی برای خود اظهاری اطلاعات روضه‌های خانگی در استان ایجاد شد تا بتوانیم ابتدا شناسایی درستی از روضه‌های خانگی داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه تا نیمه دیماه شاهد شناسایی ۳۹۱ روضه خانگی در استان بودیم، اظهار کرد: آمار البته به نسبت روضه‌های خانگی استان اندک است اما این طرح در ابتدای راه قرار داشته و قاعدتاً روز به روز بر این آمار افزوده خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبدالهی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی استان از این احصای روضه‌های خانگی چند هدف دارد که اولین آنها ارج نهادن به روضه‌های خانگی و حمایت از آنها است، یادآور شد: احصای کنشگران عرصه روضه‌های خانگی و جلساتی که در سراسر استان سمنان در خانه‌ها برگزار می‌شود به ما کمک می‌کند تا شبکه روضه‌های خانگی و کنشگران این عرصه را به صورت کامل و منسجم تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه همکاری با شبکه ثاقب، اعزام مبلغ روضه‌های خانگی بود، متذکر شد: در این طرح اگر کسی روضه‌های خانگی را برگزار می‌کرد و به دنبال سخنران و مبلغ می‌گشت، در سامانه ثبت‌نام می‌کرد تا اعزام مبلغ صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به یانکه ایجاد شبکه روضه‌های خانگی کمک بسیار بزرگی است تا این موضوع دیده شود، افزود: سال‌ها است که روضه‌های خانگی کمتر به چشم آمده و در نتیجه تلاش داریم تا قدردان این روضه‌ها باشیم لذا این طرح در فاطمیه، محرم  نیز دنبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha