معرفت به حقیقت فاطمه زهرا(س) کلید درب‌های هدایت الهی است
کد خبر: 4114324
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

معرفت به حقیقت فاطمه زهرا(س) کلید درب‌های هدایت الهی است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به تجلی نورانیت فاطمه زهرا(س) بر جهانیان و اینکه انسان هر اندازه به حقیقت ایشان دست پیدا کند، به همان اندازه درب‌های هدایت آیات الهی به رویش باز می‌شود، گفت: شب‌های قدر، قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) بزرگترین موهبات الهی بر مؤمنین هستند که تمسک بدان انسان را در مقابل تمام ابزارهای گمراهی دشمنان پیروز می‌سازد.

آیت‌الله میرباقری، سخنران حرم مطهر بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله میرباقری، سخنران حرم مطهر بانوی کرامت، در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، به فضیلت‌های سوره مبارکه قدر اشاره کرد و با بیان این که در روایات اسلامی ده‌ها خاصیت برای تلاوت این سوره بیان شده است، اظهار کرد: برکت عمر تنها یکی از خاصیت‌های مداومت در تلاوت سوره قدر است.

وی ضمن اشاره به روایاتی به بیان تطبیق خصوصیات شب قدر با وجود مقدس فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت: امام صادق(ع) در روایاتی می‌فرمایند؛ «اللَّیلَةُ فَاطِمَةُ وَ الْقَدْرُ اللَّهُ فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَک لَیلَةَ الْقَدْرِ» اگر کسی به مقام معرفت حقیقی حضرت راه پیدا کند به درک شب قدر رسیده است. هرکدام از ما که به درک شب قدر برسیم سرعت و افق سیر ما به‌سوی خداوند متعال تغییر پیدا خواهد کرد.

میرباقری با اشاره به این که کسی به درک شب قدر برسد، عبادتش در آن شب بهتر از هزار ماه است، و راه رسیدن به شب قدر از معرفت به زهرای مرضیه(س) می‌گذرد، یادآور شد: نزول قرآن کریم در شب قدر، نشان‌دهنده ظرف باعظمت این شب است.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از دعای امام صادق(ع) برای آغاز تلاوت آیات الهی، قرآن گریم را رشته متصل بین خالق و مخلوق توصیف کرد و گفت: انسان به‌اندازه‌ای که با حقایق آیات الهی آشناست و به‌اندازه‌ای که نور قران در قلب او نازل شده و در درجات نورانیت قرآن سیر کرده، به همان اندازه در درجات بهشت رفعت پیدا خواهد داشت.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به دلایل فضیلت تلاوت قران کریم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که نزول کتاب الهی در ماه رمضان که دربردارنده باطنی از اسماء الهی است و رزق و هدایت الهی و سفره و رحمت پروردگار در آن پهناور و گسترده است، افزود: کسانی که در خود آمادگی ایجاد نموده، از سفره‌های برکت  ماه رمضان بهره‌مند شوند، قطعاً به رحمت الهی دست خواهند یافت و باثبات در این مسیر درجات ایمان را طی خواهد کرد.

وی قرآن کریم را قلب ماه مبارک رمضان برای دستیابی به رزق الله دانست و ابراز کرد: اگر کسی می‌خواهد حقایق و باطن و انوار و روح قران کریم دست یابد، باید در شب قدر سیر نموده، در مسیر رفعت‌‌الله در مرحله ثبت تقدیر، ظرف وجودی خود را ارتقا دهد.

میرباقری تصریح کرد: به‌اندازه‌ای که انسان به حقیقت نورانیت فاطمه زهرا(س) دست پیدا می‌کند، به همان اندازه درب‌های هدایت آیات الهی به روی انسان باز می‌شود.

وی ضمن اشاره به فرازهای دیگری از نزول آیات سوره قدر، نزول ملائکه در شب قدر را بهترین دلیل بر وجود حجت خداوند بر روی زمین دانست و اضافه کرد: نزول ملائکه بر ظرف وجودی باعظمت امام(ع) که تمام مقدرات عالم در دست اوست صورت می‌گیرد و تقدیر امورات سالیانه حقایق عالم، به امضای وجود مقدس امام(ع) می‌رسد.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) به تجلی‌های سالیانه شب قدر و مقدرات عالمیان در این شب اشاره و با بیان این که کتاب قرآن کریم، کتاب تقدیر تمام کائنات بوده، در شب قدر تقدیرات جبهه مؤمنین و جبهه کفار مقدر می‌گردد، اظهار کرد: در روایات اسلامی برای شب قدر معنای دیگری نیز ذکر و شب قدر به بزرگ‌ترین ابزار مقابله با اثربخشی تمام دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان الهی تفسیر شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به چگونگی تجلی نورانیت فاطمه زهرا(س) بر جهانیان اشاره و زهرای مرضیه(س) را مصدر ظهور انوار ائمه اطهار(ع) در این عالم توصیف کرد و ابراز کرد: وجود شب قدر، قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) بزرگترین موهبت الهی بر مؤمنین است که تمسک بدان انسان را در مقابل تمام طرح‌ها و ابزارهای گمراهی دشمنان پیروز و سربلند می‌سازد.

انتهای پیام
captcha