طرح جمع‌خوانی مجالس قرآنی «امام‌رضایی‌ها» در بوشهر راه‌اندازی شد
کد خبر: 4115588
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

طرح جمع‌خوانی مجالس قرآنی «امام‌رضایی‌ها» در بوشهر راه‌اندازی شد

آیین طرح جمع‌خوانی مجالس قرآنی «امام‌رضایی‌ها» ویژه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و ادارات و دانشگاه‌های استان با حضور امام جمعه بوشهر در میان مساجد این شهرستان راه‌اندازی شد و تعداد یک‌هزار جلد مصحف شریف رضوی توزیع و اعطا شد.

راه‌اندازی طرح جمع‌خوانی مجالس قرآنیبه گزارش ایکنا از بوشهر، طی آیینی طرح جمع‌خوانی مجالس قرآنی «امام‌رضایی‌ها»، بعدازظهر روز گذشته، ۱۸ فروردین‌ماه، به همت کانون‌های خدمت رضوی و با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قادری، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیرکل اوقاف و امورخیریه بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌نعمت‌الله رکنی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مصلای جمعه بوشهر واقع در محله ایثار منطقه یک این شهر رونمایی و راه‌اندازی شد.

بنا به گفته حامد فکوری، مجری طرح جمع‌خوانی مجالس قرآنی «امام‌رضایی‌ها»، در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران، این طرح در راستای ترویج معارف و فرهنگ قرآنی با مشارکت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، ویژه کارکنان ادارات و مراکز صنعتی، مساجد محلات و پویش‌های خانگی و همچنین انجمن‌های علمی اساتید حوزوی و دانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی در استان بوشهر احیا و اجرا می‌شود.

مجری طرح جمع‌خوانی مجالس قرآنی «امام‌رضایی‌ها» استان بوشهر گفت: در فاز اول این حرکت منسجم فرهنگی محله‌محور تعداد ۵۰۰ جلد قرآن از سوی آستان قدس رضوی و ۵۰۰ جلد از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد توزیع شده است.

فکوری، تربیت اسلامی و قرآنی مبتنی بر دین‌پژوهی و همچنین آشنایی اقشار جامعه با نوع قرائت تحقیق، تدویر و تحدیر به‌عنوان بخشی از اهداف اجرای طرح جمع‌خوانی مجالس قرآنی «امام‌رضایی‌ها» برای نخستین‌بار در کشور که به میزبانی استان بوشهر برگزار می‌شود را عنوان کرد.

طرح جمع‌خوانی مجالس قرآنی «امام‌رضایی‌ها» در بوشهر

یادآور می‌شود، این آیین با رونمایی نمادین از پوستر پایگاه اجرای فعالیت‌های قرآنی در بستر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان بوشهر با عنوان «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» نیز همراه بود.

اعطای ۱۰۰۰ جلد مصحف شریف رضوی به طرح جمع‌خوانی «امام‌رضایی‌ها»

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha