فلسفه وجودی کانون‌های مساجد تربیت افسر جنگ نرم است
کد خبر: 4115654
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

فلسفه وجودی کانون‌های مساجد تربیت افسر جنگ نرم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: فلسفه وجودی کانون‌های مساجد تربیت افسر جنگ نرم انقلابی با پشتوانه مسجد است، عرصه جهاد تبیین باید افسران کارآزموده داشته باشد که تربیت شده فرهنگ اسلام ناب محمدی در سنگر مساجد باشند.

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، 28 دی‌ماه در آیین رونمایی از رویداد فرهنگی هنری «مثل چراغ» که در مسجد امام جعفر صادق(ع) رشت برگزار شد، با اشاره به اهمیت پرورش هنرمند مسجدی، اظهار کرد: رویداد فرهنگی هنری «مثل چراغ» به ظاهر یک رویداد هنری بوده که در حال اجراست، اما در اصل سرآغاز اصلاح یک انحراف تاریخی در کانون‌های مساجد استان است.

وی افزود: آن‌چیزی که تاکنون بر زمین مانده پرورش هنرمند انقلابی است، طراحان این رویداد پیچ‌های تاریخی انقلاب را می‌دیدند که چنین رویدادی را طراحی کردند، این روزها اهمیت و تأثیر هنرمند انقلابی را نشان داد براین اساس فلسفه وجودی کانون‌های مساجد تربیت افسر جنگ نرم انقلابی با پشتوانه مسجد است.

مدیرکل ارشاد گیلان گفت: عرصه جهاد تبیین باید افسران کارآزموده داشته باشد که تربیت شده فرهنگ اسلام ناب محمدی در سنگر مساجد باشند. در این راستا ابزار هنر و رسانه نافذترین و مهم‌ترین ابزار برای رساندن و انتقال پیام و رسالت‌های ماست که قرار است فعالین مسجدی سکان‌دار این اتفاق خوب باشند.

ثقتی بیان کرد: باید زیبابی‌های هنر را از بستر مساجد صادر کنیم و به جوانان استان هدیه دهیم که رویداد فرهنگی هنری «مثل چراغ» می‌تواند باعث برکت فرهنگی شود تا بتوانیم مساجد را مرجع و محور قرار دهیم. در تولیدات جبهه انقلاب نیازمند این هستیم که حرکت مسئولانه‌تر اتفاق بیافتد.

محمد پوراسماعیلی، معاون فرهنگی هنری سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: جبهه انقلاب فرهنگی در استان باید تقویت شود، نگاه ما باید همه‌گیر باشد و هر کسی با هر نگاه و تیپی باید بتواند از در مساجد ورود کند.

وی افزود: برخی رویکردها در حوزه فرهنگی که موجب تمایز بین اندیشه‌ها و رفتارها می‌شود باعث تأسف است، زیرا این تمایز دور شدن از اهداف فرهنگی انقلاب را به‌دنبال دارد در حالی‌که باید از همه تفکرها و اندیشه‌ها در جهت اهداف انقلاب بهره‌برد، لذا متولیان فرهنگی باید نگاه همه جانبه داشته و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند و بتوانیم لشکر فرهنگی را با نگاه همه‌گیر تربیت کنیم.

انتهای پیام
captcha