توهین به شخصیت‌های دینی، مذهبی اقدامی ناپسند است
کد خبر: 4115924
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
امام جمعه موقت گرگان:

توهین به شخصیت‌های دینی، مذهبی اقدامی ناپسند است

امام جمعه موقت گرگان با بیان‌اینکه توهین به شخصیت‌های دینی، مذهبی اقدامی ناپسند است، گفت: در کشور اسلامی بیشتر شخصیت‌های دینی و علمی، سیاسی سعی می‌کنند خود را به سیره ائمه نزدیک کنند، لذا نباید با سخنان بیهوده زحمات و ارزش کار آنها را نادیده گرفت.

حجت الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام محمد قاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان به گناهان زبان اشاره کرد وگفت: هر انسان مؤمن و مسلمان باید در هنگام سخن گفتن از زبان خود مراقبت کند و نباید هر آنچه از زبان برمی‌آید را بگوید.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه سخن گفتن در مورد چیزی بدون تحقیق باعث آزار دیگران خواهد شد، گفت: برخی از افراد بدون در نظر گرفتن حسن رفتار و اخلاق دیگران به معایب آن می پردازند و این باعث کدورت و اختلاف افکنی بین افراد می‌شود.

حجت‌الاسلام لیوانی با بیان اینکه برخی‌ها بدون تحقیق و بررسی، شخصیت‌های علمی، دینی و سیاسی را متهم می‌کنند، افزود: در کشور اسلامی بیشتر شخصیت‌های دینی و علمی، سیاسی سعی می‌کنند خود را به سیره ائمه نزدیک کنند، لذا نباید با سخنان بیهوده زحمات و ارزش کار آنها را نادیده گرفت.

امام جمعه موقت گرگان در ادامه به در پیش بودن سوم ماه رجب سالروز شهادت امام هادی (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم امام هادی(ع) تألیف و تعلیم زیارت جامعه کبیره است که باعث شد تا مردم جایگاه واقعی امامان را بشناسند و در واقع صحیفه امام‌شناسی شیعه و یکی از بهترین سندهایی است که یک انسان توسط آن امام خودش را می‌شناسد.

وی با بیان اینکه امام هادی(ع) با توجه به شرایط سخت زمانه تمام سعی‌شان را کردند که فرهنگ شیعه را به گونه‌ای ترویج کنند که مکتب شیعه حفظ شود، افزود: یکی از اقدامات امام(ع) این بود که شیوه رفتاری صحیح نسبت به خانواده و جامعه را به مردم آموزش دهند و در این راه تلاش زیادی کردند.

همچنین در نماز جمعه این هفته اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در محوطه روباز مصلی گرگان اقدام به برپایی میز خدمت در برای پاسخگویی به سوالات والدین دانش‌آموزان و دانش‌آموزان کرد.

انتهای پیام
captcha