نمایشگاه «ذکر»؛ حاصل چهار سال تأمل در آیات قرآن + عکس
کد خبر: 4116142
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
هنرمند مصری بیان کرد؛

نمایشگاه «ذکر»؛ حاصل چهار سال تأمل در آیات قرآن + عکس

کریم نبیل، هنرمند مصری که نمایشگاه عکاسی «ذکر» را با الهام از آیات قرآن کریم برپا ساخته، این مجموعه را حاصل چهار سال خواندن و تدبر در آیات قران کریم و دو سال کار هنری برای عکاسی توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، کریم نبیل که این روزها نمایشگاه عکاسی «ذکر» از آثار او در مصر برپا است، درباره این نمایشگاه می‌گوید: سعی کرده‌ام احساس خود را نسبت به آیات قرآن از خلال این عکس‌ها به نمایش بگذارم و این امر از سه جنبه حاصل شده است، نخست قرائت پیوسته قران کریم و تدبر در معنی آن بوده است و برای این کار به طور روزانه قران می‌خواندم و آیاتی را انتخاب می‌کردم که برداشتی خاص برای من داشت و سپس تلاش می‌کردم برداشت خود را از این آیات در قالب هنر تجسمی بیان کنم.

کریم نبیل تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه پس از چهار سال مطالعه روزانه و تدبر در معانی قرآن کریم و دو سال عکاسی، میسر شده است.

وی بیان کرد: فرآیند اجرا با چالش‌های متعددی مواجه بود که مهم‌ترین آن یافتن مکان‌های مناسب برای عکاسی بود و برای این کار مجبور به ساخت اتاقکی از چوب شدم تا بتوانم آنچه در ذهنم بود را به خوبی به تصویر بکشم. از سویی چالش‌های دیگری نیز مانند افراد مناسب برای عکاسی، یافتن نوزادی تازه متولد شده و همچنین امور دیگر برای تحقق ایده دشوار است.

کریم نبیل، عکاس و فیلم‌بردار، فارغ التحصیل دانشکده علوم دانشگاه عین شمس، از سال 2006 به عکاسی مشغول است. وی در طول فعالیت حرفه‌ای خود موفق به کسب 11 جایزه شده است که مهم‌ترین آنها جایزه عکاسی عربی، بیست و سومین دوره جایزه اسکار تالار جوانان، مقام دوم دوره هشتم جایزه تالار نیل و همچنین برنده جایزه فیلم مسابقه نیکون ویژه فیلم‌برداران مصری با فیلم «پرتوهای نیل» بوده است. وی تاکنون در 30 نمایشگاه گروهی هنری در مصر، قطر، امارات، پاریس و اتریش شرکت داشته است.

 

انتهای پیام
captcha