تأکید وزیر اوقاف عمان بر تداوم فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 4116879
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

تأکید وزیر اوقاف عمان بر تداوم فعالیت‌های قرآنی

وزیر اوقاف و امور دینی عمان در مراسم تجلیل از بانوان حافظ قرآن این کشور، با تقدیر از فعالیت‌های قرآنی مردم در استان الداخلیه بر تداوم این فعالیت‌ها تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عمان الیوم، محمد بن سعید المعماری، وزیر اوقاف و امور دینی عمان با تقدیر از نقش پیشگام مدارس قرآنی از اقبال مردم استان الداخلیه این کشور به آموزش و یادگیری قرآن کریم به‌ویژه بانوان تشکر و قدردانی کرد.

وی در مراسمی که از سوی اداره اوقاف و امور دینی استان الداخلیه به منظور تجلیل از بانوان حافظ قرآن در این استان برگزار شده بود، تأکید کرد: شکی نیست که علاقه به قرآن مجید برگرفته از این منطق است که قرآن، قانون اساسی امت اسلام است و حافظان در جامعه و پیشرفت آن نقش بسزایی دارند.

به گفته وی عمان تلاش بسیاری برای حفظ، تعلیم و تبلیغ قرآن کریم در میان نسل‌های مختلف داشته است و وزارت اوقاف نیز به دنبال ترویج ارزش‌های قرآنی در میان جوانان است.

احمد الحارثی، مدیر اداره اوقاف و امور دینی استان الداخلیه، نیز طی سخنانی گفت: علاقه مردم به مدارس قرآنی از آن روست که قرآن کریم چراغی است که نور آن هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود و چشمه‌ای گواراست که آلودگی نپذیرفته و خیری است که در دنیا و آخرت پایان ندارد.

به گفته وی وزارت اوقاف عمان بیشترین تلاش را در زمینه آموزش، حفظ و چاپ قرآن داشته است از سویی با استفاده از فناوری‌های جدید اقدام به ایجاد برنامه‌های حفظ قرآن از راه دور و مدراس نمونه حفظ قرآن در سراسر کشور کرده است.

وی ضمن اشاره به این فعالیت‌ها از 50 بانوی حافظ قرآن و 15 استادی که این بانوان را در زمینه حفظ قرآن یاری کرده بودند، قدردانی کرد.

به گفته الحارثی تعداد مدارس نمونه به 112 باب می‌رسد که 118 استاد در این مدارس به تدریس اشتغال داشته و 7131 دانش‌آموز دختر و پسر نیز در این مدارس به تحصیل مشغول هستند. دانش‌آموزان در این مدارس علاوه بر دروس عادی، قرآن کریم را نیز به شکلی ممتاز آموزش می‌بینند.

انتهای پیام
captcha