پیش‌بینی اماکنی برای اسکان موقت و اضطراری زائران در مشهد
کد خبر: 4120091
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

پیش‌بینی اماکنی برای اسکان موقت و اضطراری زائران در مشهد

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌رضوی از پیش‌بینی اسکان زائران در چهار بازه زمانی اسفندماه ۱۴۰۱ تا فروردین‌ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

هتلیوسف بیدخوری، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان، درباره تمهیدات اسکان زائران و گردشگران در ایام پایانی سال و آغاز سال جدید گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از ۱۷ تا ۱۹ اسفندماه که تقارن این ایام با نیمه شعبان است شاهد موج سفر به مشهد و استان باشیم.

وی افزود: همچنین در دو برهه ۲۵ تا ۲۸ اسفندماه موج دوم سفرها را خواهیم داشت، علاوه بر آن نیز با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان از پنجم فروردین ماه آغاز می‌شود، لذا موج اصلی سفرها از ۲۹ اسفندماه تا چهارم فروردین‌ماه سال 1402 خواهد بود.

بیدخوری اظهار کرد: موج چهارم سفرها از پنجم تا 14 فروردین‌ماه پیش‌بینی شده که برای هر یک از این بازه‌ها ظرفیت‌های متفاوتی برای اسکان زائران و گردشگران در نظر گرفته شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌رضوی گفت: ظرفیت اسکان شامل ظرفیت اقامتی در واحد‌های رسمی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، خانه‌مسافرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی است، علاوه بر این نیز زائرسرا‌های دولتی و  آستان قدس را هم برای اسکان داریم.

وی تصریح کرد: همچنین واحد‌های اسکان موقت و اسکان اضطراری مانند مدارس، حسینه‌ها، کمپ‌های زائر و سالن‌های ورزشی از جمله ظرفیت‌های اسکان پیش‌بینی شده در ایام نوروز است.

بیدخوری بیان کرد: در موج نخست 450 واحد اقامتی رسمی با ظرفیت 87 هزار و 500 نفر و 391 واحد اسکان اضطراری با ظرفیت 54 هزار و 100 نفر اسکان پیش‌بینی شده است. این آمار برای موج دوم سفرها یعنی از 25 تا 28 اسفندماه  به تعداد 1250 واحد اقامتی رسمی با ظرفیت 133 هزار و 250 نفر و 409 واحد اسکان اضطراری با ظرفیت 63 هزار و 800 نفر تدارک دیده شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: در موج سوم که مهمترین بازه زمانی است و از 29 اسفندماه تا چهارم فروردین‌ماه را شامل می شود تعداد 1250 واحد اقامتی رسمی با 133 هزار و 250 نفر ظرفیت و 513 واحد اسکان اضطراری به تعداد 143 هزار و 55 نفر ظرفیت پیش‌بینی شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان از پنجم تا 14 فروردین‌ماه تعداد 1250 واحد اقامتی رسمی به ظرفیت 133 هزار و 250 نفر و 412 واحد اسکان اضطراری به ظرفیت 69 هزار نفر اسکان برای زائران و گردشگران تدارک دیده شده است.

انتهای پیام
captcha