توجه به مقوله خانواده از محوری‌ترین مأموریت‌های آستان قدس است
کد خبر: 4120920
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی:

توجه به مقوله خانواده از محوری‌ترین مأموریت‌های آستان قدس است

مالک رحمتی توجه به مقوله خانواده را یکی از محوری‌ترین مأموریت‌های آستان قدس رضوی و مورد تأکید تولیت این آستان مقدس دانست.

مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، مالک رحمتی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در آیین اختتامیه سومین رویداد ملی «شکوه مادری» که در محل سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، پرداختن به مسائل خانواده را از جمله دغدغه‌های مهم تولیت آستان قدس رضوی برشمرد و گفت: دوام و استحکام خانواده، ما را از آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند و از همین‌رو دشمن به آسیب رساندن به موضوع خانواده توجه دارد و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در این حوزه انجام داده است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام خانواده را مرکز رشد انسان و کانون انسان‌سازی می‌داند، افزود: اغلب انسان‌های بزرگ و تأثیرگذار، از دامان خانواده سالم و پویا توانسته‌اند به شکوفایی و موفقیت نائل شوند.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی خطاب به مادران برگزیده رویداد ملی «شکوه مادری» گفت: شما مادران با فرزندآوری و توجه و اهتمام بر امر تربیت صحیح فرزندان، به الگو و اسوه همه ما حضرت فاطمه زهرا(س) اقتدا کردید و خوشا به حالتان که تلاش می‌کنید در مسیر زندگی از ساحت نورانی این حضرت الگو و آن را در امر خانواده به کار بگیرید.

رحمتی بیان کرد: در کنار توجه به مسئله فرزندآوری موضوع تربیت و سبک زندگی رضوی نیز از موضوعات قابل توجه آستان قدس رضوی است که در همین راستا، دوره‌های مطالعاتی، آموزشی و مهارتی از سوی مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی تدارک دیده شده است.

وی افزود: امروز همزمان با برگزاری اختتامیه این رویداد مهم، نمایشگاهی از دستاوردهای مادران ارزش‌آفرین با محوریت کارآفرینی برگزار شد و در این نمایشگاه مادران علاوه بر نقش محوری مادری با تولید محصولات و دستاوردهای خانگی خود به معیشت خانواده کمک کرده و این محصولات را در معرض دید عموم قرار دادند.

رحمتی ادامه داد: آستان قدس رضوی در حوزه فرزندآوری، اشتغال خانگی و سبک زندگی رضوی خدمات و تسهیلاتی را فراهم آورده است و پشتیبان و حامی خانواده‌هاست.

وی با بیان اینکه تولیت آستان قدس رضوی، در کنار توجه جدی به مسئله خانواده همواره به مردم‌محور بودن فعالیت‌ها توجه دارد، گفت: آستان قدس رضوی از ظرفیت‌های مردم و تشکل‌های مردمی به‌عنوان بازوهای اجرایی استفاده می‌کند‌.

انتهای پیام
captcha