جهاد تبیین، جهاد شفافیت و روشنگری است
کد خبر: 4121008
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
رفیعی:

جهاد تبیین، جهاد شفافیت و روشنگری است

خطیب برجسته کشورمان جهاد تبیین را رسالت اصلی پیامبران الهی عنوان کرد و افزود: جهاد تبیین، جهاد شفافیت، روشنگری و بیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، مدرس حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، مدرس حوزه و دانشگاه امروز، 20 بهمن در جشن پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین رسالت اصلی پیامبران الهی بوده است.

وی، جهاد تبیین را جهاد شفافیت، روشنگری و بیان عنوان کرد و افزود: در جهاد تبیین باید سه اصل مهم مخاطب‌شناسی، موقعیت‌شناسی و نوع بیان را مدنظر قرار دهیم تا بتوانیم به هدف مدنظر خود دست یابیم.

رفیعی با بیان اینکه زمانی جهاد تبیین موفق و اثربخش خواهد بود که به این سه مؤلفه توجه ویژه داشته باشیم، گفت: لازم است در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، به این سه اصل توجه بیشتری شود.

این خطیب برجسته کشورمان با یادآوری نقش اقشار مختلف در این عرصه از دانشگاهیان خواست تا با شناخت صحیح مخاطب، موقعیت و روش بیان، در پیاده‌سازی این اصل سهیم شوند.

وی در ادامه سخنان خود برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را برشمرد و با اشاره به سیر پیشرفت دنیا از نظر تکنولوژی و فناوری نظیر توسعه شبکه‌های اجتماعی، بر تعامل سنجیده و مطلوب با جوانان و نوجوانان با توجه به شرایط موجود تأکید کرد.

رفیعی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) که فرمودند تمام علوم در چهار نکته خداشناسی، خودشناسی، وظیفه‌شناسی و آسیب‌شناسی جمع شده است که اگر کسی آن‌ها را بداند می‌توان گفت عالم به معرفت و آگاهی است، این 4 مؤلفه را چهار گام معرفت عنوان کرد.

کارشناس برنامه سمت خدا، دین اسلام را زیباترین و کامل‌ترین دین دانست و گفت: دین اسلام باید به درستی و روشی مطلوب به جوانان و نوجوانان معرفی شود و نقش آموزش و پرورش در این امر، بسیار اثربخش است.

انتهای پیام
captcha