آغاز چهلمین سال تأسیس رادیو قرآن گرامی داشته شد + صوت
کد خبر: 4121243
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۱
طی مراسمی همراه با پخش زنده رادیویی

آغاز چهلمین سال تأسیس رادیو قرآن گرامی داشته شد + صوت

عوامل، دست‌اندرکاران و مدیران برنامه‌ساز رادیو قرآن، همزمان با جشن‌های چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب، آغاز چهلمین سال تأسیس نخستین شبکه رادیویی تخصصی ایران اسلامی، رادیو قرآن را همراه با مخاطبان این شبکه ملی جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو میزبان جمعی از قاریان، حافظان و استادان قرائت قرآن بود. مراسم سالروز تأسیس شبکه رادیویی قرآن 21 بهمن در شب پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همراه با پخش زنده از رادیو قرآن و پخش مستقیم تصاویر از رادیونمای قرآن و رادیو ایران‌صدا بود، مراسمی که غلامرضا احمدی و مهدی صفری، اجرای آن را برعهده داشتند.

در این شب با قرعه‌کشی در میان مخاطبان رادیو قرآن که در جشنواره معراج(تصحیح قرائت نماز)، شرکت کرده بودند، به 170 نفر جایزه یک میلیون تومانی اهدا شد. در این طرح مؤسسه قرآنی مشکات شهر کوهسار استان البرز، مبلغ پرداختی جوایز را برعهده داشت.

«رادیو قرآن در 22 بهمن سال 1362 به پیشنهاد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأسیس شد و در اوایل فعالیتش صرفاً به پخش تلاوت قرآن در ساعاتی از روز اقدام کرده و به تدریج با انجام برنامه‌سازی و تشکیل گروه‌های برنامه‌ساز، بیشتر برنامه‌های آن حول موضوعات معارفی و معارف قرآن کریم سوق پیدا کرد. مدیران رادیو قرآن طی این سه دهه، ضمن حفظ و اهمیت به اولین راهبرد رادیو قرآن یعنی پخش تلاوت قرآن، در ادامه بر آن شدند تا شبکه مستقلی به نام رادیو تلاوت را نیز تأسیس کنند» این‌ها خلاصه‌ای از سخنان کوتاه منصور قصری‌زاده، مدیر شبکه رادیویی قرآن(همچنین رادیو تلاوت و رادیو ترتیل) در ابتدای این مراسم سه ساعته بود، مراسمی که با پخش میان‌برنامه، سخنرانی، گفت‌وگو با محمد گلریز، خواننده سرودهای انقلابی، پخش تلاوت قرآن و سخنان رهبر انقلاب همراه بود.

حجج اسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ مجتبی محمدی، مدیر مؤسسه قرآنی مشکات استان البرز؛ محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی بخشی‌زاده، معاون صدا در این برنامه سخنان کوتاهی داشتند.

سخنان محمدحسین صفارهرندی

کد

سخنان علی‌ بخشی‌زاده

کد

این ویژه‌برنامه به تهیه‌كنندگی سیدنورالدین سجادی كاری از گروه جامعه، محافل و مسابقات رادیو قرآن به مدت ۱۸۰ دقیقه تقدیم شنوندگان شد.
پایگاه اطلاع‌رسانی این شبکه به نشانی www.radioquran.ir واقع شده و از طریق موج اف.ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز شنونده این رادیو باشید.
صدیقه صادقین
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۲ - ۲۲:۵۱
0
0
پس استاد صدرزاده موسس رادیو قرآن چرا در مراسم نیستند؟
captcha