همایش «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای» در شهرکرد برگزار می‌شود
کد خبر: 4121512
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
فردا

همایش «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای» در شهرکرد برگزار می‌شود

رئيس بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری گفت: «همایش استانی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای» فردا، ۲۴ بهمن‌ماه با حضور مسئولان استانی و با ارائه مقالات برگزیده در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود.

همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای

احمدرضا بسیج، رئيس بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه «همایش استانی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای» فردا ۲۴ بهمن‌ماه با حضور مسئولان استانی و با ارائه مقالات برگزیده در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود، اظهار کرد: این همایش ذیل اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای» برگزار می‌شود و امسال بیش از ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است که به‌صورت ملی داوری شدند و چند مقاله برگزیده نیز از سوی اساتید استان و استان‌های همجوار در همایش استانی آن ارائه خواهد شد.

وی با ذکر اینکه اندیشه‌های عمیق و دقیق مقام معظم رهبری به‌عنوان سکاندار جامعه باید از سوی اندیشمندان و علما و اساتید بازخوانی شود، ادامه داد: یکی از اندیشه‌های بسیار مؤثر در مدیریت و راهبری کشور که شکست سیاست‌ها و راهبردهای دشمنان را به‌دنبال داشته است، اندیشه دفاعی رهبر انقلاب است که تحلیل آن با رجوع به آیات و روایات، نکات بسیار خوبی را برای ما روشن می‌کند.

بسیج تأکید کرد: شناخت و فرهنگ‌سازی منظومه فکری و اندیشه‌ای مقام معظم رهبری در حوزه دفاع و نیز آشناسازی مسئولان با این اندیشه‌ها و ترسیم راه‌حل‌ها و راهبردها با عملیاتی‌سازی دیدگاه دفاعی ایشان برای برون‌رفت از بسیاری از مشکلات جامعه از اهم اهداف این همایش علمی است.

بسیج در خصوص محورهای همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای در چهارمحال‌وبختیاری، گفت: «مبانی، اصول و ابعاد» اندیشه و مکتب دفاعی ایشان، «گام دوم انقلاب»، «مقاومت و آینده»، «سازوکارها و ابزار» و «نقش انقلاب در افول قدرت آمریکا» در اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری پنج محور این همایش هستند.

رئیس بسیج اساتید استان با تصریح اینکه همایش استانی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای با همکاری شماری از نهادهای فرهنگی و دانشگاهی استان برگزار می‌شود با دعوت از اساتید دانشگاه‌های استان برای حضور فعال در همایش، گفت: برای اساتید و مدرسان دانشگاه که در این همایش شرکت‌ می‌کنند گواهینامه صادر خواهد شد.

یادآور می‌شود، «همایش استانی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای» از ساعت 8:30 با برپایی آیین افتتاحیه و با حضور مسئولان ارشد استان در کتابخانه مرکزی دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha