حضور حماسی مردم در 22 بهمن پشتوانه‌های نظام را تحکیم بخشید
کد خبر: 4121674
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
آیت‌الله رشاد:

حضور حماسی مردم در 22 بهمن پشتوانه‌های نظام را تحکیم بخشید

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: ملت ایران، روز ۲۲ بهمن با حضور حماسی به نظام آبرو داده و پشتوانه‌های نظام اسلامی را تحکیم بخشیدند.

علی اکبر رشادبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رییس شورای حوزه‌های علمیه تهران در جلسه ۲۱۵ درس خارج فقه القضا در حوزه علمیه امام رضا (ع) با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: حضور حماسی و با شکوه و مسئولانه ملت در عرصه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حمایت از نظام اعراض ارادت و تجدید میثاق با ولی امر عادل و مجاهد و شجاع و زاهد و دلسوز و فکور و آینده‌نگر و قهرمان نظام، رهبر معظم انقلاب اسلامی و حکیم امت ستودنی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: قدردانی می‌کنیم از مردمی که همواره موقع‌شناس هستند، کاش به اندازه‌ای که مردم موقع شناس هستند برخی از مسئولان نیز موقعیت‌سنج بودند و به همان اندازه که مردم پای نظام هستند و وفادارانه و با انگیزه و عقیده و احساس مسئولیت‌اند و در جایی که نیاز است به میدان می‌آیند همه ما و مسئولانی که از قافله مردم تاخیر دارند نیز چون مردم عمل کنند.

وی بیان کرد: شب بیست و دوم بهمن ماه امسال در تکبیرگویی شبانه، مردم نشان دادند نسبت به سنوات قبل و در پاسخ به یاوه‌سرایی‌ها و رفتارهای خشونت‌آمیز و شرورانه عده‌ای علیل و فریب خورده و وابسته در صحنه حاضرند و در پاسخ به این شرارت‌ها در آئین نورانی تکبیرگویی شب پیروزی انقلاب اسلامی حضور منسجمی داشتند و به طور محسوس برخی نسبت به سال‌های قبل خروششان بیشتر بود.

آیت‌الله رشاد بیان کرد: ملت ایران، روز ۲۲ بهمن با حضور حماسی دشمن را مأیوس کردند و به نظام آبرو و پشتوانه‌های نظام اسلامی را تحکیم بخشیدند.

وی تصریح کرد: شعارهای معنادار و رفتارهای سنجیده و حضور پایداری نسبت به سنوات گذشته در میان جمعیت گسترده شاهد بودیم، با توجه به حضوری که داشتیم در راهپیمایی امسال می‌توانستیم این حضور گسترده را احساس کنیم که بسیار ارزشمند است.

رئیس و مؤسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: باید از مردم وفادار و وظیفه‌شناس و حامی و مطیع و خردمند تشکر کرد، در این حوادث اخیر نظام حوصله به خرج داد و پدرانه عمل کرد و مانند پدر دلسوز خیرخواهی که متوجه خطای برخی از فرزندان خود شده باشد حوصله کرد و میدان داد برای اینکه گفته نشود با برخورد و خشونت این اغتشاشات جمع شد.

وی افزود: نظام تا آخرین نفس حوصله کردند و شهید زیادی داده‌ایم و حدود ۱۰۰ شهید از بسیجیان و طلاب و نیروی انتظامی و افراد عادی در این اغتشاشات تقدیم شد که از جوانان با اخلاص و متدین و غالبا از طبقات پایین جامعه بودند.

آیت‌الله رشاد بیان کرد: نظام همه این‌ها را تحمل کرد تا اینکه تمام ظرفیت کسانی که تحت تأثیر رسانه‌های خارجی به خیابان‌ها آمده بودند آشکار شد و خود به خود اغتشاشات فروکش کرد.

وی بیان کرد: فریب‌خوردگان  دیدند فایده‌ای ندارد و هیچکس از مردم به آنها ملحق نمی‌شود با اینکه اغتشاشات ۸۰ روز طول کشید اما هیچ یک از گروه‌های اجتماعی به آنها ملحق نشدند اگر در برخی از محله‌ها نیز شعارهایی شنیده می‌شد شعارهایی بود که به آنها تلقین می‌شد و البته موضوع شعارها فقط بحث سیاسی نبود بلکه به خدا و شهدا و ائمه و رهبری محبوب ملت و حکیم امت اسلامی توهین می‌کردند.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران یادآوری کرد: این‌ها دردآور بود ولی نشان می‌داد از گروه‌های اجتماعی کسی عزم پیوستن به این اغتشاشات خشونت بار را ندارد، بعد از آن اغتشاشات نیز این حماسه عظیم ۲۲ بهمن برای مردم دنیا معنادار بود و وقتی مقایسه می‌کردیم جمعیتی که اوایل اغتشاشات به خیابان‌ها می‌آمدند در برآوردی بی‌طرفانه جمعیت ۶۰ تا ۱۰۰ هزار نفر بودند و هر روز کمتر شد.

وی تصریح کرد: اما حضور حماسی دیروز جمعیت دهها میلیونی در سراسر کشور شکوهی عظیم داشت؛ از جمله ویژگی‌های حضور امسال این بود که در نقاط دورافتاده پربرف حتی اجتماعات چشمگیری دیده می‌شد، در سال‌های گذشته از اجتماعات روستایی کمتر گزارش می‌شد و گلایه‌هایی بود که چرا فقط شهرها به تصویر کشیده می‌شود و امسال این تصاویر نشان می‌داد فقط در شهرها حضور پررنگ نیست و در روستاها و عشایر نیز این حضور دیده می‌شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این تصاویر خودش از ویژگی‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بود؛ بنده به نمایندگی از حوزه علمیه سترگ و کهن و عریض پایتخت جمهوری اسلامی که ام القرای جهان اسلام است از یکایک مردم و اقشار مختلف امت و همه توده‌ها و اصناف، عمیقاً تشکر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha