همایش «نقش آل‌ بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام» برگزار می‌شود
کد خبر: 4121800
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

همایش «نقش آل‌ بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام» برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد گیلان از برگزاری همایش «نقش آل‌ بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام» در روزهای سوم و چهارم اسفندماه سال‌جاری در رشت و سیاهکل خبر داد.

همایش «نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام»

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی، رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نشست برگزاری همایش «نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام» که با حضور فرماندار سیاهکل در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، حضور حماسی و تاریخ‌ساز مردم استان در جشن پیروزی انقلاب را تبلور دیگری از مردمی بودن نظام و پایبندی ملت به آرمان‌های انقلاب مطرح و اظهار کرد: همایش نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام، روزهای سوم و چهارم اسفندماه سال‌جاری در رشت و سیاهکل برگزار می‌شود‌.

وی با یادآوری فراخوان اعلام شده این همایش برای دریافت تازه‌ترین مقالات و پژوهش‌های محققان و تاریخ‌پژوهان از ماه‌ها قبل، افزود: حدود ۵۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد، در داوری و بازبینی نهایی ۲۸ مقاله در سوم اسفندماه در پنل‌های تخصصی که به میزبانی تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد، ارائه می‌شوند و مقالات هم از سطح کیفی بالایی برخوردارند.

ثقتی گفت: چهارم اسفندماه نیز همایش نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیاهکل با حضور شخصیت‌های ملی و اجرای برنامه‌های متنوع هنری و فرهنگی برگزار می‌شود.

وی چاپ کتاب مجموعه مقالات همایش آل بویه را یکی از رویدادهای مهم این همایش عنوان کرد و گفت: انتشار این مقالات، منابع جدیدی پیش چشم تاریخ‌پژوهان و محققان می‌گشاید.

مدیرکل ارشاد گیلان مکتب آل بویه را برای اهالی فرهنگ، پژوهشگران و نیز مردم نام آشنا خواند و افزود: مهمانانی از سراسر کشور از جمله رئیس مؤسسه میراث مکتوب ایران، عضو دایره‌‌المعارف بزرگ اسلامی و ۱۵ استاد تمام دانشگاه‌های کشور در این همایش حضور دارند.

گفتنی است؛ همایش «نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام» با محورهای «آل بویه و جغرافیای گیلان، دیلمان و طبرستان»، «آل بویه و حکومت‌های ایرانی»، «آل بویه و تشیع»، «تأثیر آل بویه بر جهان اسلام»، «آل بویه و فرهنگ ایرانی»، «مفاخر آل بویه»، «تاریخ نگاری آل بویه»، «معماری عصر آل بویه»، «علم کلام و فقه در عصر آل بویه»، «علوم در عصر آل بویه» با همکاری مشترک اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha