هیئت‌های مذهبی فقط محل عزاداری نیستند
کد خبر: 4122115
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

هیئت‌های مذهبی فقط محل عزاداری نیستند

رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی با بیان اهمیت گسترش فعالیت هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی، گفت: هیئت‌ها فقط محل عزاداری نیستند.

دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیئات و تشکل‌های دینی، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید باباخانی، رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی کشور، امروز، 25 بهمن در نخستین دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیئات و تشکل‌های دینی، سمن‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد که در شیراز به مدت 4 روز در حال برگزاری است، با بیان اینکه امروز در دنیای غرب در یک فضای جنگ تمدنی قرار داریم، گفت: اهمیت فعالیت فرهنگی، حرکت اجتماعی و تربیتی رسانه‌ای بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهمیت گسترش فعالیت هیئات مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی گفت: هیئت‌ها تنها محل عزاداری نیستند بلکه جایی است که می‌توان تربیت نسل‌ها در آن اتفاق بیفتد.

باباخانی در ادامه سخنان خود با اشاره به آیه 112 سوره هود «فَاسْتَقِمْ كَما أُمِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَكَ وَ لا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ» گفت: در این سوره خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید همان‌گونه كه مأمور شده‌اى، استوار باش و (نيز) هر كس كه با تو، به سوى خدا آمده است، و سركشى نكنيد كه او به آنچه مى‌كنيد بيناست.

وی با بیان اینکه دین  خدارا حفظ کردن کار سختی است لذا در تمامی دور‌ ها شاهد ریزش‌هایی در عرصه دین‌داری بودیم، بر ضرورت استقامت در این راه تأکید کرد و گفت: همگی برای استواری و پایداری دین پای کار بیایم و این نیز خود یک جهاد است.

باباخانی اظهار کرد: مسائل انقلاب اسلامی با کار خاص قابل حل نیست و ما زمانی موفق خواهیم شد که با همکاری همدیگر فعالیت‌های خود را به جلو پیش ببریم و مجموعه‌های فرهنگی استان را وارد استقامت کنیم.

رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه مجموعه‌های فرهنگی نوک پیکان هستند و دشمنان نقطه‌زنی می‌کنند، افزود: باید کار جبهه‌ای را جدی بگیریم و بدین صورت فعالیت داشته باشیم.

وی با یادآوری فرازهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقش هیئات و مجموعه‌های فرهنگی در آن گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هیئت و مجموعه‌های فرهنگی باید خودشان را تبدیل به نهادهای اجتماعی کنند که علاوه بر برگزاری مراسم بتوانند در لایحه رسانه‌ای و تربیتی، برنامه تدوین کنند.

انتهای پیام
captcha