یزد به سند مهندسی فرهنگی نیاز دارد
کد خبر: 4123639
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹

یزد به سند مهندسی فرهنگی نیاز دارد

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان یزد با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری‌ها در حوزه فرهنگ باید منجر به تغییر رویکرد، سبک زندگی و اصلاح شاخص‌های کلان فرهنگی شود گفت: در این زمینه نیازمند سند مهندسی فرهنگی هستیم.

ابوالفضل خوشنویس، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، ابوالفضل خوشنویس، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان یزد، دوم اسفندماه در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان هیئات مذهبی شیعیان افغانستانی که با هدف ساماندهی هیئت‌ها و تقویت برنامه‌های فرهنگی در بین جوانان برگزار شد، گفت: با درایت مهران فاطمی، استاندار یزد، شورای فرهنگی دستگاه‌های فرهنگی استان به منظور خلق رویکردهای تحولی در حوزه فرهنگ اصیل ایرانی_ اسلامی با محوریت فرهنگ دارالعباده و دارالعلم شکل گرفته است.

وی ادامه داد: امروز دشمن در زمینه فرهنگ، جنگی تمام عیار به راه انداخته و ارزش‌های والای دینی و انسانی مردم به ویژه نسل جوان را نشانه گرفته است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان یزد، هماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی را لازمه ایجاد تحول در جریان‌سازی فرهنگی دانست و افزود: سیاست گذاری‌ها در حوزه فرهنگ استان باید منجر به تغییر رویکرد، سبک زندگی و اصلاح شاخص‌های کلان فرهنگی شود، البته در این زمینه نیازمند یک سند مهندسی فرهنگی در استان هستیم که جای خالی آن احساس می‌شود.

خوشنویس با اشاره به ظرفیت عظیم هیئات مذهبی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان بیان کرد: هیئات مذهبی یکی از خاستگاه‌های مردم و نسل جوان بوده و می‌توانند در زمینه آموزش و افزایش آگاهی جوانان نسبت به آسیب‌های اجتماعی و تقویت باورهای اعتقادی اثرگذار باشند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه هیئات مذهبی شیعیان افغانستانی در استان با برگزاری برنامه‌های مختلف اتفاقات خوبی را در زمینه فرهنگی رقم زدند که جای تشکر و قدردانی دارد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان یزد با اشاره به سند تحولی یزد نوین نیز گفت: در این سند که نقشه راه آینده استان محسوب می‌شود، در بخش فرهنگی صرفاً به حوزه خانواده که البته مهمترین مسئله‌ فرهنگی استان است، توجه شده اما باید سایر محورها نیز به این بخش اضافه شود.

انتهای پیام
captcha