نقش تاثیرگذار سپاه در محرومیت زدایی از جامعه
کد خبر: 4124142
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
امام جمعه موقت گرگان:

نقش تاثیرگذار سپاه در محرومیت زدایی از جامعه

امام جمعه موقت گرگان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین(ع) گفت: سپاه پس از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی در عرصه‌های مختلفی همچون سازندگی، کمک به مستضعفان و محرومان، فعالیت‌های فرهنگی و محرومیت‌زدایی حضور دارد.

حجت الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگان

گزارش ایکنا ازگلستان، حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین(ع) گفت:سپاه پس از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی در عرصه‌های مختلفی همچون سازندگی، کمک به مستضعفان و محرومان، فعالیت‌های فرهنگی و محرومیت‌زدایی حضور دارد.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: یکی از راهبردهای سپاه پاسداران، عمل به فرامین و منویات مقام معظم رهبری است که از مهم‌ترین رهنمودهای ایشان، محرومیت‌زدایی از جامعه است.

حجت‌الاسلام لیوانی اظهار کرد: همانگونه که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کرد امروز نیز تلاش می‌کند در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی نقش موثری داشته باشد.

وی همچنین به سالروز ولادت حضرت ابوالفضل ‌العباس (ع) روز جانباز اشاره کرد وگفت: جانبازان ما که این گروه از افراد جامعه در اعتلای اسلام، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش مهمی داشتند و به جانبازی رسیدند.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه جانبازان نا در شرایط سختی زندگی میکنند که درک آن برای خیلی از افراد ممکن نیست، افزود: باید شرایطی فراهم شود که از نزدیک پای درد دل این افراد بشینیم تا شرایط بهتر بفهمیم.

امام جمعه موقت گرگان همچنین به سالروز ولادت امام سجاد(ع) اشاره کرد وگفت: امام‌سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا به همراه حضرت زینب(ع) پیام رسان حادثه کربلا بودند باید از شرایط و نحوه رفتار آن امام الگو و درس بگیریم.

وی دعای صحیفه سجادیه را بزرگترین شاهکار ادبی و مذهبی امام سجاد (ع) دانست و گفت: صحیفه سجادیه کتابی حاوی ۵۴ دعا از امام سجاد (ع) است امام بزرگوار با خلق این اثر بزرگ، روح و جان انسان‌ها را چنان تحت تأثیر قرار دادند که طرفداران همه مذاهب اسلامی از این گنجینه ارزشمند تا کنون سود می‌برند.

حجت‌الاسلام لیوانی در ادامه خطبه به سالروز قانون حمایت از مصرف کننده اشاره کرد و گفت: این قانون در تقویم ملی ثبت نشده لذا همدلی و وحدت خوبی میان نهادها و دستگاه‌های مختلف در استان وجود دارد که برای پیشبرد اهداف و خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم مایه امیدواری است و ما باید تلاش کنیم تا سطح این همدلی و انسجام را تقویت کنیم. 

انتهای پیام
captcha