شرکت 400 دانش‌آموز البرزی در طرح «حافظون»
کد خبر: 4124329
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

شرکت 400 دانش‌آموز البرزی در طرح «حافظون»

مدیر دارالقرآن شهید علیزاده از شرکت 400 دانش‌آموز البرزی در طرح حافظون خبر داد و گفت: این طرح ویژه دانش‌آموزان دبستانی منطقه کلاک برگزار شد.

مسابقات قرآن

علی حیدرزاده، مدیر دارالقرآن شهید علیزاده پایگاه بسیج شهید کثیری کلاک در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه نمایشگاه محصولات قرآنی این دارالقرآن با محوریت عملکرد 10 ساله و اختتامیه طرح حافظون، پنجم اسفندماه در مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، اظهار کرد: این مرکز قرآنی طی 10 سال اخیر فعالیت‌های بسیاری برای ترویج فرهنگ قرآنی انجام داده است که تمام آنها از قبیل برگزاری کلاس‌های قرآنی، مسابقات و... در قالب نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری اختتامیه طرح حافظون گفت: با اجرای این طرح که با همکاری آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد، با حضور در مدارس استان، دانش‌آموزان را به خواندن قرآن تشویق کردیم و برای بیشتر شدن انگیزه، به دانش‌آموزانی که سوره‌ای از قرآن را قرائت کردند جوایزی اهدا شد.

حیدرزاده با یادآوری اینکه این طرح ویژه دانش‌آموزان ابتدایی برگزار شد، افزود: در ادامه طرح از دانش‌آموزان پایه اول تا سوم خواستیم تا سوره قدر را حفظ کنند و برای دانش‌آموزان مقطع چهارم تا ششم نیز حفظ سوره تین را مدنظر قرار دادیم.

مدیر دارالقرآن شهید علیزاده بیان کرد: در مجموع 400 دانش‌آموز از طریق فضای مجازی و شبکه شاد در این طرح شرکت کردند که دیروز از 200 نفر آنها با اهدای جوایز ویژه تقدیر شد.

این مسئول با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از مابقی برگزیدگان مسابقه بعد از عید نوروز تجلیل خواهد شد، گفت: در حاشیه این مراسم 120 نفر از این استعدادهای قرآنی برای شرکت در کلاس قرآن ثبت‌نام کردند تا به‌صورت تخصصی‌تر موضوع حفظ و قرائت قرآن را دنبال کنند.

حیدرزاده در پایان از برگزاری محفل انس با قرآن و اختتامیه مراسم اعطای مدرک به قاریان ممتاز این دارالقرآن خبر داد و گفت: این محفل نورانی با حضور قاریان سعید پرویزی، هادی اسفیدانی و محمد کاظمی برگزار می‌شود و در پایان آن به 50 نفر از قاریان ممتاز این مرکز قرآن اعطای مدرک خواهد شد.

انتهای پیام
captcha