دانش‌پژوهان المصطفی نمایندگان خوبی برای تبیین معارف اسلامی هستند
کد خبر: 4124587
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
سفیر جدید ایران در بورکینافاسو:

دانش‌پژوهان المصطفی نمایندگان خوبی برای تبیین معارف اسلامی هستند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو گفت: رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران عدم پیروی از نظام‌های سیاسی متداول و طراحی اندیشه سیاسی ویژه خود است که انقلاب اسلامی نام دارد.

مجتبی فقیهی، سفیر جدید کشورمان در بورکینافاسو

به گزارش خبرنگار ایکنا، مجتبی فقیهی، سفیر جدید کشورمان در بورکینافاسو، ظهر امروز 7 اسفند در حاشیه بازدید از جامعةالمصطفی و نشست مشترک با جانشین رئیس المصطفی و معاونان این نهاد علمی و بین‌المللی اظهار کرد: جامعةالمصطفی از برکات انقلاب اسلامی و ترویج‌دهنده گفتمان واقعی اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی است.

این دیپلمات کشورمان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و تقدیر از فعالیت‌ها و دستاورد‌های علمی و بین‌المللی این نهاد علمی، ادامه داد: رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران عدم پیروی از نظام‌های سیاسی متداول و طراحی اندیشه سیاسی ویژه خود است که انقلاب اسلامی نام دارد. امروز دانش‌پژوهان المصطفی نمایندگان و سفرای خوبی برای تبیین معارف و آموزه‌های اسلامی و گفتمان تمدن‌ساز اسلامی در موطن خود هستند.

فقیهی پرورش نیروی انسانی کیفی را یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های المصطفی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌های جامعةالمصطفی در بخش‌های مختلف کشور راهگشاست.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالق‌پور، قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، اظهار کرد: جامعةالمصطفی یک دانشگاه بین‌المللی با هویت حوزوی است و به پرورش عالمان دینی و شخصیت‌های مسلط به ساحت‌های مختلف علوم انسانی با نگاه اسلامی اشتغال دارد.

وی با اشاره به صدور مدارک جامعةالمصطفی از سوی وزارت علوم، تصریح کرد: هم‌اکنون قریب به ۱۴۰ ملیت در جامعةالمصطفی مشغول به تحصیل هستند و یکی از ویژگی‌های جامعةالمصطفی یادگیری زبان فارسی از سوی ده‌ها هزار غیر ایرانی در سراسر جهان از طریق تحصیل در این مرکز است.

خالق‌پور به معرفی رشته‌ها و مقاطع جامعةالمصطفی در سه حوزه دانشی علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی پرداخت و فعالیت‌های دانشگاه مجازی المصطفی و مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی را تشریح کرد و با اشاره به پذیرش دانشجویان از مذاهب مختلف اسلامی در واحد‌های داخل و خارج جامعةالمصطفی، گفت: المصطفی مرکز آموزشی و مهارتی بیان را به منظور ارائه آموزش‌های لازم برای توانمندسازی طلاب و متناسب با نیاز‌ها راه‌اندازی کرده است که نقش مهمی را در اثربخشی فعالیت‌های دانش‌آموختگان المصطفی ایفا می‌کند و برای همکاری با بخش‌های مختلف کشور آمادگی دارد.

انتهای پیام
captcha