ارائه الگو به جوانان باید متناسب با معیارهای اسلامی باشد
کد خبر: 4125697
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
امام جمعه گرگان:

ارائه الگو به جوانان باید متناسب با معیارهای اسلامی باشد

امام جمعه گرگان به سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ص) و روز جوان اشاره کرد وگفت: اسلام شخصیت‌های برجسته‌ای را برای الگوگیری به جوانان معرفی می‌کند و جوانان کارآمدی در کشور ما وجود دارد که می‌توان به عنوان الگو به جوانان معرفی شوند.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان به سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ص) و روز جوان اشاره کرد وگفت: امروزه در دنیا سعی شده برای جوانان الگوسازی کنند اما در این بین از هنرمندان و ورزشکاران به جوانان معرفی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اينکه متاسفانه امروزه معیار الگوگیری جوانان تغییر کرده و بیشتر به مواضع ظاهری از جمله طرزپوشیدن لباس و مدل مو … تبدیل شده است، گفت: اسلام شخصیت‌های برجسته‌ای را برای الگوگیری به جوانان معرفی می‌کند و جوانان کارآمدی در کشور ما وجود دارد که می‌توان به عنوان الگو به جوانان معرفی شوند.

آیت‌الله نورمفیدی بر لزوم حمایت از جوانان فعال در عرصه دانش‌بنیان تاکید کرد وگفت: امروزه یکی از مشکلات دستگاه‌های فرهنگی این است که نتوانستند الگوسازی کنند و اگر الگویی را هم ارائه کنند بیشتر به مسائل ظاهری برمی‌گردد که جوانان ما هم توانایی به دست آوردن الگو مناسب پیدا نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان به روز احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد اشاره کرد وگفت: این نهاد مقدس مجموعه مبارکی است که امام راحل برای رفع نیاز محرومان تاسیس کردند یکی از اقدامات بسیار مهم این نهاد توانمندسازی مددجویان بود که به خداروشکر اتفاقات خوبی رخ داده است.

آیت‌الله نورمفیدی همچنین به ۱۵ اسفند آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اشاره کرد وگفت: حفظ درخت و درختکاری مختص و مربوط به یک طیف و قشر خاصی از افراد جامعه و یک دولت خاص نمی‌شود بلکه تمامی افراد، مسئولان، ادارات، سازمان‌ها و دولت‌ها باید در راستای حفظ منابع طبیعی و طبیعت تلاش و همت کنند.

امام جمعه گرگان بر ضرورت ترویج درختکاری در جامعه تاکید کرد وگفت: افراد جامعه باید قدر نعمت هوای پاک و طبیعت را دانسته چرا که این مهم سبب استمرار زندگی انسان می‌شود و فرهنگ منابع طبیعی و درختکاری را در جامعه گسترش دهند.

 

انتهای پیام
captcha