۱۵۰ دانشجوی دانشگاه بیرجند به اردوی راهیان نور اعزام شدند
کد خبر: 4126050
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

۱۵۰ دانشجوی دانشگاه بیرجند به اردوی راهیان نور اعزام شدند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه ۱۵۰ دانشجوی دانشگاه بیرجند به سفر معنوی راهیان نور اعزام شدند، گفت: اردوی زیارتی و فرهنگی راهیان نور ویژه دانشجویان دختر در قالب چهار دستگاه اتوبوس از 14 تا 20 اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

جت الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند، امروز، 14 اسفندماه در مراسم اعزام دانشجویان دختر دانشگاه بیرجند به راهیان نور که در مسجد امام جعفر صادق(ع) این دانشگاه برگزار شد، گفت: اردوی زیارتی و فرهنگی راهیان نور ویژه دانشجویان دختر دانشگاه در قالب چهار دستگاه اتوبوس از 14 تا 20 اسفندماه جاری برگزار می‌شود. پیش از این نیز در 10 اسفندماه جاری دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند به این سفر معنوی اعزام شدند.

وی با برشمردن ارزش‌های این حرکت معنوی، به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای این سفر معنوی اشاره کرد و افزود: در دفاع مقدس خون شهدا و همت مردم و رهبری امام راحل باعث شد یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار نگیرد.

جعفری با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) «اَفضَلُ اَعمالِ اُمّتی انِتِظارُ الفَرَج» یادآور شد: تلاش در مسیر ظهور و ایجاد زمینه ظهور از وظایف ما است؛ جمهوری اسلامی حرم است و تاکنون نیز با اشاره حضرت حجه ابن الحسن(عج) توانسته است به راه پرافتخار خود ادامه دهد.

حسین فرزانه‌پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند نیز با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری این اردوی زیارتی و فرهنگی گفت: امیدوارم دانشجویان از این سفر معنوی بیشترین بهره و توشه را ببرند. در جنگ تحمیلی بیش از 50 کشور در برابر ایران قرار گرفته و دنیا به‌دنبال آن بود که از طریق جنگ سخت صدای انقلاب را خاموش کند.

حسین فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند

وی با درخواست از دانشجویان که درباره ماهیت دفاع مقدس تدبر کنند، بیان کرد: دانشجویان حاضر در این اردو رسالت تاریخی و ملی خود را در انتقال آموخته‌های این سفر معنوی به دیگر دانشجویان همت گمارند.

انتهای پیام
captcha