ارسال ۳۵۰ مقاله به چهار زبان به همایش بین‌المللی فقه و تربیت
کد خبر: 4126234
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
دبیر علمی همایش بین‌المللی فقه و تربیت اعلام کرد:

ارسال ۳۵۰ مقاله به چهار زبان به همایش بین‌المللی فقه و تربیت

دبیر علمی همایش بین‌المللی فقه و تربیت از دریافت ۳۵۰ مقاله به زبان‌های انگلیسی، اردو، فارسی و عربی خبر داد.

ارسال ۳۵۰ مقاله به چهار زبان به همایش بین‌المللی فقه و تربیت

مریم وفادار، عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه و دبیر علمی همایش بین‌المللی فقه و تربیت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: این رویداد علمی مهم به فصل پایانی نزدیک می‌شود به طوری که زمان افتتاحیه و برگزاری کمیسیون‌های تخصصی همایش در ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان ۱۴ اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود.

وی، 20 فروردین 1402 را آخرین مهلت دریافت مقالات عنوان کرد و افزود: این همایش از معدود همایش‌هایی است که موضوع آن میان‌رشته‌ای و بسیار ضروری است؛ متأسفانه پرداختن به آن حداقلی، ولی نیاز به آن حداکثری است. ضرورت برگزاری این همایش هم بدین جهت بوده است که فقه و تربیت دو عرصه مهمى هستند که تأثیر غیر قابل انکاری در زندگى فرد مسلمان دارند. این دو عرصه با پیشرفت زندگى بشر و تحولات فرهنگى و اجتماعى، شکل جدیدى به خود گرفته و رسالتى نوین پیدا کرده‌ است.

استاد حوزه‌ علمیه خواهران با تأکید بر اینکه فقه و تربیت نقش‌ برجسته‌ای در زندگی فرد و جامعه دارد، ادامه داد: این همایش بین‌المللی به دنبال تبیین نقش تعاملی فقه و تربیت است که موضوع مشترک آن دو انسان و رفتار‌های اوست که همین زمینه مشترک تعامل آن دو را امکان‌پذیر ساخته است. علم فقه از جمله علوم دینی است که در ابعاد و ساحت‌های گوناگون فردی و اجتماعی ظهور و بروز دارد.

وفادار، تربیت اقتصادی، سیاسی، جسمانی، بهداشتی، اجتماعی و... را برخی از موضوعات مشترک فقه و تربیت توصیف و اذعان کرد: نقش تبیینی فقه در فرایند اسلامی‌سازی علوم، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

دبیر علمی همایش فقه و تربیت، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز جامعةالمصطفی را از جمله مخاطبان این همایش بین‌المللی برشمرد و با بیان اینکه این همایش به چهار زبان فارسی، عربی، اردو و انگلیسی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این راستا پژوهشگران نیز، ما را در برگزاری این همایش یاری داده و مقالات بسیار خوب و علمی را به دبیرخانه همایش ارسال کرده‌اند که تاکنون بیش از ۳۵۰ مقاله توسط دبیرخانه دریافت شده است.ارسال ۳۵۰ مقاله به چهار زبان به همایش بین‌المللی فقه و تربیت

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی در خصوص محور «فقه، تربیت و فضای مجازی»، بیان کرد: امروزه فضای مجازی مورد اقبال آحاد جامعه بوده و توجه زیادی را به عنوان فناوری جدید ارتباطی به خود جلب کرده است و در واقع فضای مجازی بسیار قابل دسترس‌تر از فضای حقیقی شده از همین رو، پرداختن به این موضوع بسیار ضروری است.

خانم وفادار با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «فضای مجازی یک بخش حقیقی از زندگی مردم شده است»، افزود: امروز فضای مجازی به جایی رسیده است که می‌تواند خیلی سریع انسان را به اوج رسانده، مترقی و الهی کرده و یا او را به حداقل‌های انسانیت تنزل دهد. فضایی که برای تربیت هم تهدید و هم فرصت است لذا می‌طلبد در این فضا در شاخه‌ها و علوم مختلف از جمله عرصه فقهی و تربیتی کار وسیع و جهادی انجام شود و پژوهشگران در این عرصه قلم‌فرسایی کنند. امید است با دریافت مقالات از اساتید، طلاب، دانشجویان و پژوهشگران گرامی به اهداف و چشم انداز‌های خاص این همایش برسیم.

یادآور می‌شود، همایش بین‌المللی فقه و تربیت، 13 اردیبهشت 1402 به میزبانی جامعةالمصطفی العالمیه نمایندگی خراسان به نشانی مشهد، بلوار شهيد مدرس، نبش مدرس 1، جامعه المصطفي العالميه برگزار خواهد شد.

گفت‌وگو از اکبر پوست‌چیان

انتهای پیام
captcha