مسعود دیانی درگذشت
کد خبر: 4127038
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

مسعود دیانی درگذشت

مسعود دیانی، شاعر، منتقد، پژوهشگر و مجری کارشناس برنامه «سوره» سحرگاه پنج شنبه 18 اسفند پس از تحمل ماه‌ها بیماری سرطان، دار فانی را وداع گفت.

حجت‌الاسلام مسعود دیانی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام مسعود دیانی، شاعر، مجری، برنامه‌ساز و پژوهشگر حوزه اندیشه که سردبیری مجله «الفیا» و مجری ـ کارشناسی برنامه «سوره» در شبکه چهارم سیما را در کارنامه فرهنگی و هنری خود دارد، سحرگاه امروز، پنج‌شنبه ۱۸ اسفند، پس از تحمل یک دوره سخت بیماری سرطان، در سن ۴۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

زنده‌یاد دیانی که یک سال پیش از این به سمت معاونت شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات منصوب شده بود، با اوج‌گیری بیماری‌اش از این سمت استعفا کرد و نهایتا امروز، در حالی که تمام این مدت را در حال درمان ناکام بیماری سپری کرده بود، بدرود حیات گفت.

زنده‌یاد مسعود دیانی، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و دانشجوی دکتری دین‌پژوهی بود که در کارنامه او فعالیت‌هایی همچون سردبیری برنامه‌ ادبی «شب روایت» و برنامه شب‌های هنر، سردبیری برنامه سوره، سردبیری مجله‌ ادبی الفیا و عضویت در تحریریه‌ ویکی‌شیعه دیده می‌شود.
وی همچنین در مهرماه امسال با حکم حسین شاهمرادی، قائم مقام شبکه ۴ سیما شده بود.

بازنویسی و تصحیح چندین اثر از بانو امین و گزینش و مقدمه‌نویسی چندین مجموعه شعر نبوی برای موسسه آینده‌سازان با عنوان «باران اگر تو باشی» از جمله آثار مکتوب این هنرمند فقید است.

همچنین گذراندن دوره‌های داستان‌نویسی، مستندنگاری و شعر در بنیاد شعر و ادبیات داستانی و مدرسه اسلامی هنر در کارنامه علمی وی دیده می‌شود.

خبرگزاری ایکنا درگذشت این شاعر و پژوهشگر فرهیخته حوزه دین را تسلیت می‌گوید و برای بازماندگان ایشان صبر مسئلت دارد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۸ - ۱۲:۴۹
0
3
قرین رحمت الهی باشند، کوهی از مطالعه و دانش با نگاهی به روز و علمی را از دست دادیم. خسران بزرگی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۸ - ۲۳:۴۲
0
1
خداوند ایشان را رحمت کند وبه خانواده محترمشان صبر جزیل عنایت فرماید-مظهر علم وتقوی وصبر واستقامت بودند-برنامه سوره را با علاقه دنبال می کردیم واز آن بسیار استفاده کردیم-انشاالله خود ارباب دستگیرشان باشد و انشاالله دیگران راه ایشان را ادامه دهند-بسیار اندوهگین ومتاسف شدم-این فقدان اسفناک را به جامعه علمی ومذهبی کشور تسلیت عرض می کنم
فرزانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۹ - ۰۲:۴۹
0
1
روحشون شادوقرین رحمت الهی
خدا صبر به بازماندگان و مادر ایشان بدهد
حیف شد
س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۹ - ۱۷:۳۱
0
0
خداوند رحمتش کند، ضایعه ای بزرگ بود، دل مردم غمگین شد، خداوند به خانوادش صبر دهد
captcha