برخورد با عاملان مسمومیت دانش‌آموزان صریح و شفاف باشد
کد خبر: 4127198
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
امام جمعه موقت بندرعباس:

برخورد با عاملان مسمومیت دانش‌آموزان صریح و شفاف باشد

حجت‌الاسلام‌ رئیسی با تأکید بر ضرورت اهتمام بیشتر به امنیت روانی جامعه توسط مسئولان، گفت: برخورد با مجرمان عوامل مسمومیت دانش‌آموزان باید صریح، شفاف و مجازاتی در خور شأن و طراز انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام رئیسی امام جمعه موقت بندرعباس

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالحمید رئیسی، امام جمعه موقت بندرعباس و مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه، ظهر امروز، 19 اسفند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، اظهار کرد: نشانی مسمومیت دانش‌آموزان همان آدرس اغتشاشات امسال بوده و ملاحظه امنیت و آرامش مردم قاطعیت در برخورد با مجرمان است.

وی ادامه داد: زمانی که آن جنایتکار وارد بارگاه شاهچراغ شد، کار خود نظام و پاسداران است امروز هم همین آدرس را می‌دهند. دشمنان ما نتوانستند آن جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر در محضر انقلاب اسلامی در شب ولادت مولای متقیان امیرالمؤمنین(ع) را تحمل کنند، لذا خواستند با نقشه مسمومیت دختران دانش‌آموز در مدارس کشور، از آن جشن زیبا انتقام بگیرند.

امام جمعه موقت بندرعباس افزود: دشمن هرگز دست‌بردار نیست و از اینکه هر نوع شری را به مردم وارد کند ابایی ندارد اما اگر حادثه‌ بدی برای مردم ایران رخ بدهد خوشحال می‌شوند و در اغتشاشات اخیر نیز خوشحال شدند و کف زدند. دشمنان ما دوست دارند مدام مردم ما در رنج و عذاب باشند و همه این‌ها برای است که از قدرت جمهوری اسلامی ایران می‎ترسند.

رئیسی با اشاره به الحاق تجهیزات جدید و شناور شهید مهدوی سپاه در بندرعباس، عنوان کرد: این تجهیزات هر روز به اقتدار جمهوری اسلامی ایران می‌افزاید اما آمریکایی‌ها نمی‌خواهند این توانمندی‌ها در جمهوری اسلامی تقویت شود.

وی با اشاره به آیه ۲۰ سوره آل‌عمران، مقاومت و ایستادگی را دو مؤلفه مهم در برابر توطئه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) روز گذشته فرمودند که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب مسمومیت دانش‌آموزان را یک خباثت بزرگ غیرقابل اغماض دانسته ما نیز از طریق این تریبون از قوه قضاییه و مجریه درخواست می‌کنیم که با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه برخورد جدی صورت بگیرد.

امام جمعه موقت بندرعباس اضافه کرد: حضور مردم در مساجد، مکان‌های دینی و فضای شهر همراه با امنیت و آرامش مطالبه مردم است، این مردم امنیت روانی می‌خواهند و از این رو باید به امنیت روانی جامعه اهتمام بیشتری داده شود. مردم در برخورد با مجرمان این حوادث و اتفاقات ناخوشایند قاطعیت می‌خواهند. برخی نباید از صبر و حوصله مردم سوءاستفاده کنند، بلکه برخورد با مجرمان این‌گونه حوادث باید صریح، شفاف و مجازاتی در خور شأن و طراز انقلاب اسلامی باشد.

رئیسی در ادامه با اشاره به روز ۲۲ اسفندماه و روز شهدا، بیان کرد: شهدا و خانواده آنان ولی‌نعمتان ما هستند باید به این ولی‌نعمتان خود بیشتر خدمت کنیم زیرا امروز هرچه داریم از ایستادگی، عزت و برکت خون شهدا است‌. از سال ۱۹۴۵ تاکنون سال‌ها می‌گذرد، پایان جنگ جهانی دوم را با بمباران شهرهای ژاپن انجام دادند از آن زمان تا کنون روسای جمهور زیادی در آمریکا آمدند یک نفرشان هنوز حاضر به عذرخواهی نشدند.

وی افزود: آن‌ها در حالی ادعای حقوق بشری دارند که از بمباران شیمیایی ژاپن تا بمباران شیمیایی حلبچه، در ۲۵ اسفندماه سال ۶۶ که به عنوان سند همراهی آمریکا و اروپا با صدام است، سال‌ها می‌گذرد اما آمریکا هنوز از این جنایت بزرگ عذرخواهی نکرده‌ است.

امام جمعه موقت بندرعباس اظهار کرد: در حالی سفیران سفارتخانه‌های ایران در اروپا، ایران را برای اتفاقاتی که خودشان در آن دست دارند، مورد بازخواست قرار می‌دهند که کارنامه آمریکا و اروپایی‌ها پر از جنایت و سیاهی است و انسانیت برای سران آن‌ها واژه‌ای بی‌معنایی است.

وی در پایان با اشاره به نام‌گذاری 20 اسفند به عنوان روز راهیان نور، یادآور شد: راهیان نور را بهترین راه جهاد تبیین و بیان روایت‌ از رشادت‌های شهدا و رزمندگان است. راه‌اندازی کاروان‌های راهیان نور کار بسیار باارزشی بوده و رهبر انقلاب نیز آن را یک فن‌آوری و ثروت عظیم دانسته است.

انتهای پیام
captcha