اسلام دین عقل، فکر و ارزش‌ها است
کد خبر: 4127202
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

اسلام دین عقل، فکر و ارزش‌ها است

امام جعمه کرمانشاه با اشاره به اینکه پیامبران الهی همواره تلاش کردند تا فکر و عقل ما الهی شود، گفت: در روز قیامت هم از عقل ما سؤال و بازخواست می‌شود، زیرا اسلام دین عقل، فکر و ارزش‌ها است.

نماز جمعه کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به اینکه عقل، فکر و درک همواره راهگشای زندگی انسان است، اظهار کرد: پیامبران الهی همواره تلاش کردند تا فکر و عقل ما الهی شود و در روز قیامت هم از عقل ما سؤال و بازخواست می‌شود، زیرا اسلام دین عقل، فکر و ارزش‌ها است.

وی با اشاره به فرموده امیرالمؤمنین(ع) که دل‌ها را پر از تقوا و بندگی خدا کنید، افزود: یک ساعت تفکر معادل هفتاد سال عبادت است.

آیت‌الله علما در ادامه به ۲۰ اسفند سالروز تشکیل راهیان نور اشاره کرد و گفت: ما به برکت خون شهدا اکنون در منطقه قدرت برتر هستیم و ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز شهید است و هیچ یک از ما قادر به جا آوردن خون شهدا نیستیم و شهدا ملت ما را در دنیا سربلند کردند.

امام جمعه کرمانشاه به مناسبت ۲۲ اسفند سالروز تکریم و غبارروبی مساجد مناطق مختلف به مناسبت ورود به ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: باید توجه و حضور در مساجد مورد توجه همه قرار بگیرد.

وی به مناسبت ۲۴ اسفند، انفجار بمب تروریستی در نماز جمعه تهران و نخستین انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۵۸ اشاره و سالروز بزرگداشت پروین اعتصامی از شعرای معروف و بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم صدام در ۲۵ اسفندماه را یادآوری کرد.

آیت‌الله علما در پایان به روز درختکاری و برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال با توصیه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: موضوع نهال‌کاری در حفظ محیط زیست اهمیت دارد و باید علاوه بر کاشت درخت‌های میوه‌دار درختان جنگلی و درختانی که چوب آن دارای اهمیت است نیز کاشته شود.

انتهای پیام
captcha