پیش بینی حضور ۹۰ هزار دانشجو در اردوهای راهیان نور
کد خبر: 4127528
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳

پیش بینی حضور ۹۰ هزار دانشجو در اردوهای راهیان نور

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حضور ۴۲ هزار نفر دانشجو در کاروان‌های اردویی راهیان نور در مناطق جنگی کشور خبر داد و گفت: برآورد ما این است که حجم زائرین تا پایان اردوی راهیان نور در حوزه دانشجویی به بیش از ۹۰ هزار نفر برسد.

عبدالحسین کلانتریبه گزارش ایکنا از خوزستان، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز شنبه ۲۰ اسفند در حاشیه اجلاس سه روزه معاونین فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سراسر کشور که در خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این اجلاس به موضوعات جاری و معطوف به آینده حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها پرداختیم و در کنار آن نیز موضوع کاروان‌های اردویی راهیان نور و بازدید آنها از مناطق جنگی مطرح شد.

وی افزود: در این نشست موضوع راهیان پیشرفت نیز مطرح شد ضمن اینکه بازدیدی از دستاوردهای حوزه صنعت نفت در آبادان، بندر امام خمینی و بندر ماهشهر  داشتیم.

کلانتری ادامه داد: خوشبختانه با حمایت وزیر علوم و روسای دانشگاه‌ها و معاونان فرهنگی و همچنین پیگیری‌های مکرر این نهادها و در راس آنها سازمان بسیج دانشجویی سراسر کشور استقبال بسیار خوبی از اردوهای راهیان نور شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استقبال از ثبت نام دانشجویان در اردوی راهیان نور و حضور در مناطق جنگی را سه برابر سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: این آمار بر اساس برآورد اولیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده و پیش بینی می‌شود حدود ۹۰ هزار نفر تا پایان این سفر به یادمان‌های شهدا و مناطق عملیاتی اعزام شوند.

وی از حضور ۴۲ هزار نفر دانشجو در کاروان‌های اردویی راهیان نور در مناطق جنگی کشور خبر داد و بیان کرد: این رقم در حال افزایش است و برآورد ما این است که حجم زائرین تا پایان اردوی راهیان نور در حوزه دانشجویی به بیش از ۹۰ هزار نفر خواهد رسید. 

کلانتری با بیان اینکه آشنایی دانشجویان و گروه‌های مختلف مردم با سیره شهدا و ایثارگری آنان می‌تواند محور وحدت و هویت ملی را در کشور تقویت کند، گفت: بسیاری از کاروان‌های دانشجویی در کنار راهیان نور، اردوهای راهیان پیشرفت را هم داشتند و در این مسیر از دستاوردهای بزرگ فناوری‌های کشور در منطقه خوزستان و سایر استان های دیگر نیز دیدن کرده‌اند.

کلانتری از تشکیل ستادهای مربوط به راهیان پیشرفت با مدیریت وزیر علوم خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز  این اقدام در حال انجام فعالیت است و در محدوده استانی، کشوری و بین‌المللی بازدیدهایی انجام شده که مورد حمایت روسای مربوطه است. تصمیم ما ارتباط مداوم میان دانشگاه‌های وزارت علوم و صنعت است تا این ارتباط دائمی باشد.

انتهای پیام
captcha