طرح عیدانه نظارت بر فعالیت مراکز خدمات‌رسان در آذربایجان غربی اجرا می‌شود
کد خبر: 4128235
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

طرح عیدانه نظارت بر فعالیت مراکز خدمات‌رسان در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

سرپرست اداره‌کل استاندارد آذربایجان غربی گفت: با هدف فراهم کردن بستر‌های لازم برای آرامش خاطر و اطمینان ذی‌نفعان و استفاده کنندگان از کالا‌ها و خدمات در ایام نوروز و با هدف صیانت از ایمنی سلامت، احقاق حقوق عامه مردم و تقویت و توسعه نظام استاندارد طرح عیدانه نظارت بر فعالیت مراکز و واحدهای خدمات‌رسان را در استان اجرا می‌کند.

وحید موسی پور سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، وحید موسی‌پور، سرپرست اداره‌کل استاندارد آذربایجان غربی ۲۳ اسفند در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران اظهار کرد: این اداره‌کل به عنوان دستگاه نظارتی و حاکمیتی در جهت فراهم کردن بستر‌های لازم برای آرامش خاطر و اطمینان ذی‌نفعان و استفاده کنندگان از کالا‌ها و خدمات در ایام نوروز و با هدف صیانت از ایمنی سلامت، احقاق حقوق عامه مردم و تقویت و توسعه نظام استاندارد طرح عیدانه را در استان اجرا می‌کند، اجرای طرح نظارتی عیدانه از ۱۵ اسفند آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین سال آینده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هتل‌های یک تا پنج ستاره، هتل آپارتمان‌ها، زائرسراها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز پذیرایی و رستوران ها، مراکز اقامتی بین‌راهی، میادین میوه و تره بار، خدمات خشکشویی، مراکز فروش شیرینی و آجیل، فرودگاه‌ها، ترمینال ها پایانه‌های اتوبوسرانی شهری، ایستگاه های قطار بین شهری از جمله محورهای ارزیابی در طرح عیدانه ۱۴۰۲ است.

سرپرست اداره‌کل استاندارد آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال در راستای اجرای طرح عیدانه تاکنون ۵۱۱ مورد بازدید در سطح استان از واحد‌های خدمات‌رسان انجام شده است.

سرپرست اداره‌کل استاندارد آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۵۷۳ مورد بازرسی از شهربازی‌های استان به سازمان ابلاغ شد که اداره کل استاندارد ۶۸۷ مورد بازرسی از شهربازی‌های استان انجام داد.

موسی‌پور با تاکید به اینکه طرح پایش کمی نیز با هدف مقابله با کم‌فروشی در سراسر کشور از خرداد سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: از زمان اجرای این طرح تاکنون ۴۱۰ نمونه از واحد‌های تولیدی و ۷۴ مورد از بازار استان نمونه برداری شد که از این تعداد ۱۹۶ واحد تولیدی مردود و ۲۸ نمونه اخذ شده از بازار مردود شدند.

سرپرست اداره‌کل استاندارد آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در سالجاری یک هزار و ۵۱۳ اظهار نامه صادراتی و ۸ هزار و ۹۱ مورد اظهار نامه وارداتی از گمرکات استان به اداره‌کل استاندارد ارسال و مورد بررسی قرار گرفت.

وی یاد آور شد: آذربایجان غربی در سال جاری با صادر کردن ۲۸ نشان حلال رتبه دوم کشور را بعد از استان فارس کسب کرد.

انتهای پیام
captcha