با شهر قرآنی آشنا شویم
کد خبر: 4128635
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
معرفی نرم‌افزار‌های قرآنی کودکان/ ۲

با شهر قرآنی آشنا شویم

«شهر قرآنی» عنوان نرم‌افزار تلفن همراه ویژه کودکان است که از طریق بازی‌ و سرگرمی، قرآن را به این گروه سنی آموزش می‌دهد.

بازی موبایلی شهر قرآنی

به گزارش ایکنا از اصفهان، «شهر قرآنی» عنوان نرم‌افزار تلفن همراه ویژه کودکان و محصول استودیو بمب است که از طریق بازی‌ و سرگرمی، قرآن را به کودکان آموزش می‌دهد. ویژگی بارز این نرم‌افزار، طراحی گرافیکی زیبای آن است که برای کودکان جذابیت دارد و آنها را به بازی و یادگیری در این محیط ترغیب می‌کند.

در شهر قرآنی، کودک با انواع کسب‌وکارها و مراکز موجود در یک شهر نظیر دکه اسباب‌بازی، بستنی، گوشت، پوشاک، شیرینی، ماهی، میوه، ساندویچ، کافی‌شاپ، رستوران، مسجد و پارک روبرو می‌شود که هر کدام از این کسب‌وکارها و مراکز، نام یکی از سوره‌های جزء سی‌ام قرآن را بر خود دارد.

لگو، جورچین، یافتن تفاوت‌های میان دو تصویر، یافتن کارت‌های مشابه، ماز، خرید کردن طبق دستورالعمل، مرتب‌سازی، یافتن اشیا بر اساس شکل سایه آنها، آشنایی با رنگ‌ها، نحوه تقسیم کردن خوراکی میان افراد و...، از جمله بازی‌ها، سرگرمی‌ها و آموزش‌های شهر قرآنی است. کودک هر مرحله از بازی‌ها را که با موفقیت انجام دهد، یکی از آیات سوره مربوطه را با صدای قاری کودک می‌شنود و ستاره جایزه می‌گیرد. از این ستاره‌ها می‌تواند برای باز کردن سوره‌های قفل شده استفاده کند؛ همچنین کودک می‌تواند با چرخاندن گردونه شانس، تماشای تبلیغ، دعوت از دوستان خود برای نصب این نرم‌افزار و دنبال کردن صفحه و کانال شهر قرآنی در شبکه‌های اجتماعی، ستاره هدیه یا رایگان به‌دست آورد که به‌نظر نمی‌رسد همه راه‌های مشخص شده به‌منظور دریافت ستاره رایگان برای کودکان مناسب باشد. علاوه بر این، با خرید بسته ویژه پیش‌بینی شده در نرم‌افزار به مبلغ 69 هزار تومان، امکان باز کردن تمامی قفل‌ها و استفاده از همه امکانات نرم‌افزار شامل بخش‌های حفظ، قاری و مسجد وجود دارد.

پخش اذان، ترانه فارسی و سرود عربی با صدای کودکانه نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که در محیط بازی و سرگرمی نرم‌افزار وجود دارد. در صفحه آغازین نرم‌افزار شهر قرآنی نیز بخشی با عنوان قاری وجود دارد که صوت پنج قاری کودک (احمد طائی، محمدطه جنید، احمد سعود، یوسف کالو و حنانه خلفی) تعبیه شده است. در این بخش فقط صوت یکی از قاریان در دسترس قرار دارد، یکی از صوت‌ها غیرفعال بوده و دسترسی به‌صوت سایر قاری‌ها با پرداخت هزینه ممکن است.

نکته‌ای که درباره نرم‌افزار شهر قرآنی می‌توان به آن اشاره کرد و بعضاً در نرم‌افزارهای مشابه نیز به چشم می‌خورد، ناهماهنگی میان انجام مراحل بازی از سوی کودک و پخش آیه‌های هر سوره است. کودک وقتی مرحله‌ای از بازی را با موفقیت انجام می‌دهد، به ترتیب آیات سوره مورد نظر را می‌شنود، ولی بعضاً میان تعداد مراحل بازی و تعداد آیات تناسب وجود ندارد و وقتی کودک همه مراحل بازی را پشت سر گذاشته، هنوز بیش از یک آیه باقی مانده است. در این نرم‌افزار نیز جای آموزش مفاهیم قرآن متناسب با گروه سنی کودک خالی است.

در مجموع به نظر می‌رسد، نرم‌افزارهایی که برای آموزش قرآن به کودکان از طریق بازی و سرگرمی تولید شده‌اند، از الگوی مشابهی پیروی می‌کنند، بازی‌ها و سرگرمی‌های پیش‌بینی شده در آنها مشابه یکدیگر است و تفاوت این نرم‌افزارها بیشتر به قالب طراحی‌ آنها مانند شهر، قطار و ... و یک‌سری امکانات جزئی برمی‌گردد تا محتوا و درون‌مایه‌ای که عرضه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha