توافق ایران و عربستان بستری برای شکل‌گیری اتحادیه کشورهای اسلامی است
کد خبر: 4128666
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
امام‌جمعه گرگان:

توافق ایران و عربستان بستری برای شکل‌گیری اتحادیه کشورهای اسلامی است

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی به توافق اخیر عربستان و جمهوری اسلامی ایران در کشور چین اشاره کرد و گفت: این توافق می‌تواند بستری برای شکل‌گیری اتحادیه کشورهای اسلامی باشد.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان به توافق اخیر عربستان و جمهوری اسلامی ایران در کشور چین اشاره کرد و گفت: این توافق می‌تواند بستری برای شکل‌گیری اتحادیه کشورهای اسلامی باشد.

امام جمعه گرگان با بیان‌ اینکه اگر این توافق به‌طور مطلوب انجام شود‌ به نفع همه کشورهای منطقه و ممالک اسلامی است، گفت: انجام این توافق باعث ناراحتی و عصبانیت رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا را در برداشت که این نشان می‌دهد که این توافق ثمرات خوبی به همراه دارد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: ایران در تمامی توافق نامه خود با کشورهای همسایه وفادار بوده و این آمریکا بوده که به هر بهانه‌ای زیر بار توافق نامه‌ها نرفته و در قضیه برجام هم این امر مشهود بود.

امام جمعه گرگان همچنین به ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و گفت: این روز تاریخی یک درس و یک عبرت برای همگان داشت و آن این بود که وقتی همه ملت در کنار هم باشند می‌توانند کارهای بزرگی انجام داده و حتی پای غارت گران را کشور قطع کنند.

امام جمعه گرگان بیان کرد: تجربه ثابت کرده که ایالات متحده هیچ وقت قابل اعتماد نیست و حتی مصدق هم بعد از اعتماد با آمریکا دچار شکست شد و ناکام ماند و این درس بزرگ عبرتی برای همه افرادی است که به آمریکا دلخوش هستند.

امام جمعه گرگان به در پیش بودن عید نوروز اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد تا آحاد مردم همچون همه اعیاد اسلامی ضمن بزرگداشت این عید نسبت به عبادت، دعا و نماز اهتمام بیشتری داشته و در دستگیری و حمایت از افراد نیازمند و همسایگان را در اولویت قرار دهند.

 

انتهای پیام
captcha