«راه بهشت»؛ ارائه راه‌ حل چالش‌های نسل جوان از قرآن + صوت
کد خبر: 4129036
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

«راه بهشت»؛ ارائه راه‌ حل چالش‌های نسل جوان از قرآن + صوت

راه بهشت، عنوان برنامه رادیو معارف است که در آن و با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی به بیان راهکارهایی برای رفع چالش‌های نوجوانان و جوانان پرداخته می‌شود.

راه بهشتبه گزارش ایکنا، راه بهشت، عنوان برنامه ایام نوروز رادیو معارف است که طی آن به بیان چالش‌های نوجوانان و جوانان در زندگی فردی و اجتماعی با عرضه آموزه‌های قرآنی و نظام پرورش اعتقادی فرزندان پرداخته می‌شود.

این برنامه که از روز گذشته، 27 اسفندماه آغاز شد هر روز ساعت 9 به مدت 30 دقیقه با گویندگی توفیقی، با کارشناسی حجت‌الاسلام یوسف‌زاده از روانشناسان و حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، حافظ و مدرس قرآن و مدیر مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) به روی آنتن می‌رود.

در نخستین قسمت این برنامه (که به صورت معاشرت با دعوت از دو نفر از جوانان در استودیو برنامه همراه است)، به تبیین ملاک‌های دوستیابی از منظر قرآن، معیار‌های صحیح انتخاب دوست و شیوه دوستیابی و پخش نمایش پرداخته شد.  

در بخش نبض زندگی این برنامه، نوجوان قرآنی معرفی می‌شود که طی این برنامه قاری نوجوان حسین ایزدی از قم، معرفی شد و در ادامه حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، حافظ و کارشناس قرآن با اشاره به آیه 57، سوره یونس «يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ»، گفت: قرآن کریم معجزه و رحمتی برای مؤمنین است.

وی ادامه داد: قرآن همیشه خاصیت اعجازی خود را دارد و اگر هر فردی آن را با یقین و باور به دست گیرد، قطعاً ندای روح بخش قرآن سبب صفای روح و شفای بیماری و التیام بخش دردهای روحی و غلبه بر دشمنان بیرونی است. قرآن، رذائل اخلاقی(درندگی، حرص و طمع) را از جامعه و فرد دور می‌کند و مهرورزی را به جامعه تزریق می‌کند.

کد

یادآور می‌شود، برنامه نوروزی «راه بهشت»، هر روز صبح، از رادیو معارف موج اف ام ردیف 96 مگاهرتز تقدیم شنوندگان می‌شود. این برنامه با تهیه‌کنندگی منیره‌سادات موسوی به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام
captcha