ملی‌شدن صنعت نفت ناشی از همبستگی ملت ایران بود
کد خبر: 4129190
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

ملی‌شدن صنعت نفت ناشی از همبستگی ملت ایران بود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در پیامی روز ملی شدن صنعت نفت را تبریک گفت.

محمدصالح جوکار، نماینده یزد و اشکذر در مجلسبه گزارش ایکنا از یزد، محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در پیامی روز ملی شدن صنعت نفت را تبریک گفت.

وی در این پیام آورده است: 

«تصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۲۹ نقطه‌ عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران در راه احقاق حاکمیت خود بر منابع و سرمایه‌های خویش است. این رویداد تاریخی و اجتماعی که ناشی از همبستگی ملی ما  بود، نشان داد همدلی و مقاومت یک ملت چگونه می‌تواند نتایج موفقی را در عرصه‌های بین‌المللی در برابر فشارهای قدرتمندان زورگو و استعمارگران به ارمغان آورد و این امر کشور ما را به الگویی برای سایر کشورهای منطقه و جهان در جهت مطالبه حقوق‌ملی و نفی استعمار، مبدل ساخت.

صنعت بزرگ نفت با گذر از فراز و نشیب‌های بسیار و تنها به مدد همت و گنجینه ارزشمند خودباوری، دانش، مدیریت و تجربه ایرانی توانست خود را از سلطه بیگانه رهایی بخشد تا جایی که امروز شاهد هستیم که این صنعت قله‌های رفیع افتخار و اقتدار را فتح کرده و نام ایران اسلامی را به نامی آشنا و ماندگار در صنعت انرژی جهان مبدل نموده است.

اینجانب به سهم خویش فرارسیدن سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران را تلاشگران صنعت نفت، عموم ملت شریف ایران اسلامی و مردم استان یزد تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.»

انتهای پیام
captcha