هنر بهترین ظرف برای جهاد تبیین است
کد خبر: 4130339
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

هنر بهترین ظرف برای جهاد تبیین است

امام‌جمعه خوی گفت: هنر بهترین ظرف برای جهاد تبیین و روشنگری درباره دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

هنر بهترین ظرف برای جهاد تبیین استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حجت‌ قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، امروز 8 فروردین در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی که با حضور مسئولان و جامعه هنری در خوی برگزار شد، گفت: هنر بهترین ظرف برای جهاد تبیین همچنین روشنگری درباره دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، بنابراین باید از آن حداکثر استفاده را به عمل آورد.

وی با بیان اینکه انواع هنر دربردارنده یک تفکر بوده و بدون‌شک حامل پیغامی است، به‌طوری‌که از آن برای موضع‌گیری و گره‌گشایی حتی گاهی برای تغییر سبک زندگی استفاده می‌شود، ادامه داد: بنابراین از ظرفیت عظیم آن نباید غفلت کرد.

امام‌جمعه خوی گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با استفاده از هنر و انواع آن به ویژه سینما، تئاتر و ... همواره در حال هجمه هستند، بنابراین ما نیز با استفاده از همان ابزار درراستای خنثی کردن توطئه‌ها به صورت جدی گام برداریم.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی با بیان اینکه، هنر و قالب‌های گوناگون آن در عصر کنونی بیش از گذشته در کانون توجه قرار دارد، گفت: امروزه به معنای‌واقعی‌کلمه شاهد صف‌‌آرایی تمام عیارِ تفکر مادی در مقابل معنویت هستیم، به‌صورتی که برای تغییر سبک زندگی مردم از ابزار هنر استفاده حداکثری می‌شود.

امام‌جمعه خوی بر لزوم ورود جامع، جدی و مستمر هنرمندان به مباحث انقلابی تاکید کرد، گفت: امروزه روشنگری درباره دستاوردهای انقلاب اهمیت مضاعفی پیدا کرده است، به‌طوری‌که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان جهاد تبیین یاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان وظیفه مهمی در تبیین حقایق و مقابله با دشمنی‌ها بر عهده دارند، از این رو است، که رسالت هنر انقلابی در دوره پس از انقلاب اسلامی مطرح می شود، بنابراین هنرمندان متدین و انقلابی مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

انتهای پیام
captcha