آیین نخستین شب قدر در میعادگاه منتظران برگزار شد + عکس
کد خبر: 4132844
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۷

آیین نخستین شب قدر در میعادگاه منتظران برگزار شد + عکس

آیین نخستین شب قدر همزمان با شب ضربت خوردن امام علی(ع) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد و زائران و منتظران دست نیاز به درگاه الهی بلند کردند.

مسجد جمکرانبه گزارش ایکنا از قم، مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران پس از اقامه نماز مغرب و عشا با ویژه‌برنامه‌های قرآنی آغاز شد و از ساعت 23 برنامه احیا با قرائت دعای جوشن کبیر توسط سیدعلی حسینی‌نژاد ادامه یافت.

عاشقان و منتظران در این مراسم روحانی و معنوی با سردادن ندای «الغوث الغوث» به راز و نیاز به درگاه الهی پرداخته و در سوگ ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) اشک ماتم ریختند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی از اساتید حوزه علمیه قم طی سخنانی اظهار کرد: شب قدر شب بازگشت بندگان به‌سوی خداوند است و در این شب درب‌های یأس و ناامیدی بر روی بندگان بسته شده و درب‌های رحمت الهی گشوده می‌شود. باید در شب قدر به رحمت الهی بیش از پیش امیدوار باشیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شب قدر شب امیدواری به رحمت الهی است، بیان کرد: در روز قیامت وقتی آتش جهنم برپا می‌شود، پیامبر گرامی اسلام(ص) ندای «رب امتی» سر می‌دهند و از خداوند برای امت اسلام شفاعت می‌طلبند.

وی با بیان اینکه زمین و زمان در انتظار ظهور امام عصر(عج) است، اظهار کرد: وقتی که معرفت نسبت به امام زمان(عج) محقق شد امید ایجاد می‌شود.

یاد آور می‌شود، در پایان این مراسم آیین قرآن بر سر گرفتن و توسل به کلام وحی برگزار شده و زائران و منتظران دست نیاز به درگاه الهی بلند کردند.

انتهای پیام
captcha