نفسِ انسان در شب‌های قدر جلا می‌یابد
کد خبر: 4132872
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

نفسِ انسان در شب‌های قدر جلا می‌یابد

آیت‌الله رضا رمضانی با بیان اینکه نفسِ انسان در شب‌های قدر جلا می‌یابد، گفت: شب نوزدهم شب مقدرات، شب بیست‌ویکم شب تأیید و شب بیست‌وسوم شب امضای اعمال بوده است؛ در این شب‌ها خداوند فرشتگان را مأمور می‌کند که به استقبال انسان‌های اهل سلام بیایند.

آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه، 20 فروردین‌ماه در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در مسجد صفی رشت برگزار شد، اظهار کرد: همه انبیای الهی، نقش تعلیمی و تربیتی داشتند و به دنبال این بودند که انسان‌ها را با عالم متناسب با شأن‌ آنها آشنا کنند.

وی با بیان اینکه تلاش همه انبیای الهی این بود که انسان‌ها خود را بشناسند زیرا تا وقتی انسان دنیا و آخرت و خودش را نشناسد، قدم از قدم برنمی‌دارد، افزود: یکی از مشکلات بزرگ جامعه بشری، جهل نسبت به خود است که این جهل و نادانی به جامعه هم سرایت می‌کند؛ جامعه‌ای که در مسیر نادانی باشد، به دانایی نمی‌رسد چه برسد به دارایی و انبیا آمدند تا انسان را به دارایی برسانند. انسان‌ها نباید در عالم حسی بمانند بلکه باید عبور کرده و به عالم عقلی و شهودی برسند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر اینکه در قرآن کریم آمده که انسان را در بهترین شکل قرار دادیم و همه امکانات نیز در اختیارش است، گفت: برنامه‌های رشد انسان، او را محدود می‌کند، ما در برابر غیبت، تهمت و همچنین دیدن، شنیدن، خوردن و آشامیدن هر چیزی، مجاز نیستیم و محدودیت داریم؛ محدودیت، مصونیت می‌آورد و انسان را حفظ می‌کند، اگر انسان هر طوری که دلش بخواهد عمل کند، نمی‌تواند رشد کند پس برای رشد باید محدودیت و واجب الهی را جدی بگیرد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به وقایع اخیر و مسئله حجاب، تصریح کرد: حجاب محدودیت است ولی این محدودیت انسان را حفظ می‌کند، البته چون عده‌ای از فلسفه آن بی‌خبر هستند گاهی اوقات هنجارشکنی و ساختارشکنی می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقوله آزادی و مطالب بیان شده پیرامون آن تصریح کرد: وقتی صحبت از آزادی می‌شود، این آزادی باید در جایگاه و شأن انسان باشد، پس انسان باید برای رسیدن به آزادی، برخی محدودیت‌ها را بپذیرد؛ اینکه یک نفر کم‌حجابی یا بی‌حجابی را با عنوان آزادی انتخاب کند، این هم بر خلاف عقل و هم بر خلاف فطرت است؛ متأسفانه برخی‌ها پشت صحنه را نمی‌دانند.

وی با اشاره به مسلمان شدن یک دختر ژاپنی گفت: این دختر ژاپنی وقتی آیات مربوط به حجاب و جایگاه و عظمت زن در قرآن را می‌شنود با تمام وجودش اسلام را می‌‌پذیرد و قبول می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه 300 آیه در رابطه با مقام بانوان در قرآن کریم وجود دارد، افزود: معرفی الگوهای بانوان موفق، قهرمان بودن آنان در عرصه‌های تربیتی، اختصاص نام یک سوره به نام بانوان و برابری جایگاه و مقام مرد و زن از دیگر حقایق نگاه اسلام و قرآن به بانوان و زنان است؛ همه بایدها و نبایدهای دین براساس حکمت و برای رشد انسان‌هاست.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه خداوند متعال در شب‌های قدر، فرصت گرانبهایی در اختیار انسان قرار داده است، تأکید کرد: ماه رمضان بازدارندگی دارد و در این ایام، شیطان دست و پایش بسته شده است. انسان وقتی تقید به احکام داشته باشد، شیطان به همان اندازه فاصله می‌گیرد.

وی با اشاره به فضیلت ختم قرآن کریم به‌ویژه در ماه مبارک رمضان گفت: اگر کسی نتوانست ختم قرآن داشته باشد، حتی اگر یک آیه هم بخواند ارزشمند است؛ گاهی یک آیه، پاسخ هزاران سؤال انسان خواهد بود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه نفس انسان در شب‌های قدر جلا می‌یابد، اظهار کرد: شب نوزدهم شب مقدرات، شب بیست‌ویکم شب تأیید و شب بیست‌وسوم شب امضای اعمال بوده؛ شب قدر، بالاتر از هزار ماه است، در این شب‌ها خداوند فرشتگان را مأمور می‌کند که به استقبال انسان‌های اهل سلام بیایند.

انتهای پیام
captcha