حضرت علی(ع) مظهر رحمانیت و عدالت الهی است
کد خبر: 4133429
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان:

حضرت علی(ع) مظهر رحمانیت و عدالت الهی است

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان، حضرت علی(ع) را مظهر رحمانیت و عدالت الهی دانست و گفت: اندیشه و سیره امیرالمؤمنین امام علی(ع) بهترین راهنما برای سعادت و اصلاح امور بشر، است.

محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان عصر امروز، ۲۲ فروردین در مراسم سوگواری حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) و شب قدر طی سخنانی اظهار کرد: حقیقتا شهادت امام علی(ع) یکی از حوادث بسیار تلخ و حزن‌انگیز تاریخ بشریت است. شخصیتی که اینگونه مورد تجلیل و تحسین خداوند متعال در قرآن کریم قرار گرفته و مصداق بسیاری از آیات قرآن است. طبق نص صریح قرآن ایشان دارای طهارت و راستی اندیشه و عمل است و ناجوانمردانه توسط خوارج تکفیری و تند رو به شهادت رسیدند.

وی افزود: امام علی(ع) مظهر رحمانیت و عدالت الهی است و چون خوارج از مقابله عقیدتی با اندیشه توحیدی و عدالت.خواه و سعادت محور امام علی (ع) عاجز شده بودند، ناجوانمردانه این امام همام را در محراب نماز به شهادت رساندند.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان با بیان اینکه اندیشه امام علی(ع) بهترین راهنما برای سعادت و اصلاح امور بشر است، بیان کرد: حضرت در زمینه اصلاح و تهذیب نفس که نیاز جدی بشر در همه اعصار است می‌فرمایند: «إِنَّ مِنْ أَحَبِّ عِبَادِ اللَّهِ إِلَیْهِ عَبْداً أَعَانَهُ اللَّهُ عَلَى نَفْسِهِ؛ یعنی، اى بندگان خدا، محبوب‌ترین بندگان خدا در نزد او بنده‌اى است که خدایش را در مبارزه با نفس یارى دهد».

وی با اشاره به نامه شماره ۴۷ کتاب شریف نهج‌البلاغه به عنوان وصیت حضرت علی(ع) به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) ذکر شده است، تصریح کرد: امام علی(ع) به امام حسن(ع) و امام حسین(ه) پس از ضربت ابن ملجم در ماه رمضان سال ۴۰ هجری در شهر کوفه فرمودند: «شما را به تقوای الهی و پرهیزگاری سفارش می‌کنم، به دنیاپرستی روی نیاورید، گرچه دنیا به سراغ شما آید، و بر آنچه از دنیا از دست می‌دهید اندوهناک مباشید، حق را بگویید و برای پاداش الهی عمل کنید و دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید».

انتهای پیام
captcha