کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری میزبان برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 4134121
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۹

کانون‌های مساجد چهارمحال‌وبختیاری میزبان برنامه‌های قرآنی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری ضمن تشریح اهم برنامه‌های این کانون‌ها در ماه رمضان، اجرای طرح «هر مسجد، يک پايگاه قرآنی» در مساجد استان را از جمله این برنامه‌ها دانست.

محمدرضا مظاهری، مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان در تشریح برنامه‌های قرآنی کانون‌های مساجد استان، اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری ناظر بر تلاوت جمعی قرآن کریم و ضرورت تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، طرح «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» ویژه ماه مبارک رمضان در مساجد استان در حال برگزاری است.

مظاهری ادامه داد: محافل انس با قرآن کریم، حفظ قرآن، کلاس‌های آموزش قرائت اذکار نماز و تصحیح و آموزش قرائت اذکار نماز توسط ائمه جماعات و مربیان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، جلسات سنتی قرآن کریم، جشن‌های «روزه اولی‌ها»، طرح حفظ موضوعی همراه با آزمون و مسابقه، تبیین آیات توسط ائمه جماعات و مربیان و اساتید قرآنی از عناوین برنامه‌های برگزار شده در قالب طرح هر مسجد، یک پایگاه قرآنی است.

وی راه‌اندازی کانال‌های قرآن و عترت در فضای مجازی را نیز یادآور شد و توضیح داد: در این راستا، هر مسجد یا کانون یک کانال با هدف اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و نشر معارف در زمینه قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اهل‌بیت(ع)، احکام، مناسبت‌ها و ... راه‌اندازی کرده است؛ جزءخوانی روزانه قرآن کریم و همخوانی سوره‌های دخان، روم و عنکبوت در شب‌های قدر از دیگر برنامه‌های اجرایی در این طرح بوده است.

مظاهری با اشاره به برخی دیگر از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در ماه رمضان، گفت: برگزاری شب شعر کریم اهل‌بیت(ع)، اجرای طرح ذبح قربانی به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) در قالب طرح «هر مسجد، یک قربانی»، دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و تجلیل از نخبگان مسجدی و فعالان فرهنگ و هنر مساجد، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تأمین بسته‌های معیشتی و توزیع بین عزتمندان از جمله این برنامه‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه «جوانه‌های نور» از ساعت ۱۷ امروز ۲۶ فروردین‌ماه در شهرکرد برگزار می‌شود، گفت: این برنامه به میزبانی کانون فرهنگی هنری عمار مسجد حضرت فاطمة‌الزهرا(س) با اجرای جشن روزه اولی‌ها، برنامه معارفی ویژه نوجوانان و برپایی کرسی تلاوت برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به اینکه «جوانه‌های نور» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، افزود: این برنامه با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد، دبیرخانه کانون خدمت رضوی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور مسئولان ارشد استان برگزار می‌شود.

ویژه برنامه جوانه های نور

انتهای پیام
captcha